AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
506

Slitna plasdetaljer och golvmattor är til problem

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Nu har jag äntligen börjat skrubba på X5an på riktigt. CarDent ska masera ut min enda lilla bula och huven ska lackeras:-)
Skinnet är behandlat i 4,5 timmar i helgen och blev perfekt med "Maguire". Det enda som jag inte får till att se helt nytt ut är givetvis dom beige mattorna i golvet och hela bagaget. Har lämnat in den tidigare på rens, men det blev inte helt bra. Nån som har klarat av detta själv på nåt bra vis?
Den andra saken är plasten. På ratten, runt stereon och handtag. Den matta svarta plasten blir blank. Fins det ett sätt att få detta matt igen? Det är ju slitage, men är det helt kört ändå? Tänkte att kraftig uttorkning skulle göra susen, men utan att förstöra delarna.

Väldigt tacksam för tips!

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vet inte hur pass slitna dina knappar är men vilket puts kör du med invändigt. Armor All Matt är ett bra medel, ser rent och fräscht ut men inte blankt. Mindre blankt än Meguiar´s medel.

Mattorna, har du tvättat dom i tvättmaskin? Våtdammsugare ? Det senare alternativet har räckt för att få mina gråa mattor fina...

/Anders
Länk
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Anders S;
Stämmer det. Det ha jag testat. Fungerar riktigt bra, men lämnar en liten hinna som skapade oljuder i min förra bil. Oavsett, det är inte det det jag tänker på. Det är mer slitage på matta, ruggliga plastdetaljer. Ungefär som "Space" knappen på tangentbordet framför dig blir efter några månader:-) Alltså kan man skrämma upp möntstret igen genom att torka ut det kraftigt?

Uttrykte mig lite klantigt. Menade inte mattorna, utan själva golvet i bilen. Det är tyvärr beige i min bil oxå..

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.