|
|
|
|---|---|
|
Kommer, om allt går som det skall, hoppas hoppas, inom en viss tid sitta bakom ratten på en 540 iA Touring 99:a (e39). Går den V8:an bättre på 98 oktan, eller skall man köra den på 95? Antar att man skall köra blyfri i båda fallen? /Jocce | |
|
Blyfri ska du ju självklart köra med, som på alla bilar med katalysator. Skulle tanka 98 om jag vore dig, skiljer väll inte mer än 15 spänn per tank? |
|
|
Skulle också bjuda på 98 oktan till en 99:a. Som sagt; om det kostar en tia extra när man fyllt tanken för 7-800:- lär det knappast märkas... =) Mvh |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Den är väl specad ned till 91 oktan. Det går då motorn har knacksensorer. Helst bör man dock köra på 98 då BMW rekar det. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
Hej, Jag tror att den merkostnad du får betala per tankning har du igen i minskad förbrukning. Min 528 jag hade tidigare och även min nuvarande 523'a går både bättre och snålare med 98 oktan. Kör du med blyad blir det dock dyrt!!! |
|
|
Finns väl knappast bensin med bly i, i Sverige...eller? (blyersättningsmedel används väl istället) /Udo Dirkelsniff |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.