|
|
|
|---|---|
| Hur jä**igt är det egentligen att byta sparklåder, och framskärmar på en E34?? Nån som stiftat bekantskap med detta hemska görat, och kan lämna nåra råd å tips?? | |
| Och var köper man billigast nya plåt detaljer? | |
|
MotorNord Länk har visst lite plåtdetaljer till salu. Dock inga sparklådor verkar det som... Mvh Jögge |
|
|
Jag glömde att nämna Bildelsimporten Länk som också har lite ekonomiplåt, men inga sparklådor tyvärr... Mvh Jögge |
|
| Jag har börjat på att rostlaga min 535:a och det är väll trösklarna (sparklådorna) som är jobbigast. Ska man köpa sånt blir det på BMW och då får man med hela tröskeln med B-stolpe. Så det blir nog till att boka och böja till egna plåtar och svetsa dit. Sen så är framskärmna ganska enkel att byta. Måste bort med fronten om jag inte minns fel men sen är det bara en massa skruvar som ska bort så kan man lufta bort den sen. | |
| ett tips till sparklådorna är att bocka till en lite plåtremsa typ 5cm bred i samma bockning som sparklådorna är och åka till en plåtverkstad och be dem bocka till 2st långa.. Har själv gjor det till ett antal bilar och min lokal plåtverkstad tar ca 100kr/st att göra det och då står dom för materialet med | |
|
Kan tillägga att byta framskärm är svinenkelt! //Mvh Simon |
|
|
framskärmarna kan inte vara svårare än på e30/e36, bara massa skruvar att lossa med andra ord..trösklar och sparklådor är inte heller något stort problem, man får ju bocka till lite plåt till sparklådorna men det är enklare än att byta framskärm... MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.