|
|
|
|---|---|
|
Kan denna annons misstolkas Länk så att man tror att det är en sådan här ratt jag är ute efter Länk ??? Har nämligen råkat ut för detta och nu spelar säljaren svårnådd på telefon och den enda gång jag lyckats få tag på honom så vidhöll han att han skickat exakt en sådan ratt som jag har i annonsen. Tyvärr var jag så blåögd att jag satte in pengarna innan jag sett ratten. Kommer inte att släppa detta utan det kommer att drivas tills jag får upprättelse! | |
| Visst kan den misstolkas. Tror du får svårt att driva frågan framgångsrikt, speciellt som det handlar om så lite pengar. | |
|
Inte för att vara taskig, men varför byta från en ful ratt till en annan..? /Johan |
|
|
@ Robert Vad är det som är missvisande? Det är ju en jä*&a skillnad på dem! @ Johan99 Den jag har är sprucken i sömmen och det är billigare att köpa en hel begagnad än att fixa det. |
|
|
Håller med Johan, själv har jag den treekrade sportratten som är betydligt snyggare och skönare att hålla i. Har du kollat med bildelsbasen? mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Menar du en sån här? Länk Passar en sån rakt av om man haft en M-ratt innan? |
|
| Kan du ge en vettig anledning till att du har med en bild på den ratten du INTE vill ha? | |
|
@ Robert: Vad menar du? Jag har ju med en bild i annonsen på en M-ratt, alltså en 4-ekrad ratt, med tumgrepp och röd/blå sömmar som är något mindre i diameter än standardratten och med annorlunda utseende på airbagdelen i mitte. Alltså precis en sådan ratt jag annonserar efter. Den andra bilden i mitt första inlägg i denna tråden är bara med som en referens till vilken sorts ratt en säljare lurat på mig hävdandes att det var "rätt" sorts ratt. Jämför de två bilderna ordentligt så ser du att det är stor skillnad. |
|
|
Tycker inte att det kan misstolkas, du skriver ju också M-ratt - den andra bilden föreställer ju en "vanlig" ratt utan tumgrepp. Dessutom frekventeras denna sajt mestadels av entusiaster och det ligger ju då i sakens natur att man lägger märke till och förstår dessa skillnader. Känns spontant som en oseriös säljare, men jag kan ju ha fel... |
|
| Det är ju en jävla skillnad på dom rattarna. Du skriver vad du söker för ratt och har han då skickat fel ratt får han ju ordna upp det! | |
|
Annonsen KAN misstolkas av någon som inte vet att det finns eller tänker på att det är M-ratt eller ej. Tumgreppet är det enda som skiljer och den som inte vet att det finns två varianter av denna ratt kan lätt missförstå den. Däremot tycker jag att säljaren självklart ska ta tillbaka den eftersom du inte fått vad du ville ha. /Anders Länk |
|
|
Jag tror att för en icke BMW entusiast är det samma rattar. (Förstår inte varför du inte byter till en treekrad istället, men smaken är som bekant olika) Men jag tycker absolut säljaren ska ta tillbaka ratten när du förklarat att det inte är rätt modell. För kollar man noga så kan vem som helst se att de skiljer sig åt. |
|
|
bstrand: Japp det är den ratten. Kolla med BMW om den passar din bil men jag är nästan säker på att den gör det (tror det är from 95/9). mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Anders S. De skiljer sig åt på fler sätt än tumgreppen. M-ratten har mindre omkrets, är något tjockare, har blå/röda trådar i sömmen och ett helt annat utseende på airbagdelen i mitten. |
|
| Ahhhaaa. Nu trillade poletten ned, det är två olika rattar. Som sagt, på en bild är det svårt att se skilnnad förutom tumgreppet. | |
|
bstrand, Visst, men det är inte helt omöjligt att det kan misstolkas för den ovana. Många tittar på bilden och tänker "det är samma modell". Tror man behöver vara mera tydlig när man ska vända sig även till "amatörer" om man säger så.. :) När du pratade med honom. Frågade du inte en extra gång att det var just M-ratten, med annan brodyr och mindre omkrets? /Anders Länk |
|
|
Anders: Jag ville att han skulle skicka en bild på ratten för att vara säker men han försäkrade att det var exakt en sådan som var på bilden i annonsen, alltså en M-ratt. Han påstår att den suttit i en 325:a med M-paket, och det kan den ju ha gjort eftersom det finns gott om eftermonterade M-paket där man då inte tagit med alla M-delarna. Jag är rätt säker på att han försöker lura mig medvetet eftersom han inte svarade på telefon på 3 dagar efter affären. När jag väl fick tag på honom hävdar han att han inte fått de meddelanden som jag lämnat på hans röstbrevlåda vilket jag inte tror en sekund på. Har ringt ytterligare några gånger efter vårt enda samtal och då har han inte svarat. Vet inte vad moderatorerna och lagen säger om att uppge namn på folk här på en offentlig sida, men det är rätt frestande att hänga ut honom... Till säljaren (eftersom chansen är rätt stor att du läser denna tråd): Hoppas vi kan lösa detta "missförstånd" på ett smidigt sätt utan att behöva blanda in några myndigheter... |
|
|
Tråkigt att höra hur som helst. Säger han att det är exakt en sån som på bilden så har han ju fel vilket borde få honom att erkänna sitt misstag. Diskussionen huruvida det kan misstolkas är ju egentligen inte så jädra intressant eftersom det redan har hänt. Att han inte svarar samt hävdar att han inte fått meddelanden osv låter ju inte som särskilt schysst uppträdande. Du får ligga på helt enkelt... /Anders Länk |
|
|
Har haft ett långt samtal med honom nu och det är skrämmande hur folk kan bete sig, speciellt när det är pengar inblandat. Han kommer den ena lögnen efter den andra och det känns totalt meningslöst att ens prata med honom. Trist att sådana personer hänger på denna, i övrigt bra, sida. Eftersom jag antar att moderatorerna tar bort denna tråd om jag lägger ut hans namn så skall jag inte göra det, men den som är på gång att köpa nåt begegnat från en ökänd förort i Stockholm är välkomna att höra med mig först... Trist förresten att behöva få fördomar bekräftade. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.