AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
833

Sidoblinkers E34?

Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Undrar om någon har/kan skaffa mått på hur sidoblinkers sitter orginalmonterade på E34?

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Vilka mått? På blinkersen eller hålet i skärmen?

E34:ana sidoblinkers passar inte E30, hålet i skärmen på E30 är för stort.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Har glömt lägga till den nya bilen i användarinfo och att ta bort den gamla. Har en BMW 520iT -93 nu. Måtten jag undrar över är till hålen, det är en importbil och saknar alltså sidoblinkers, som behöver monteras. Kan ju vara kul att få det snyggt på bilen.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Länk
Köp blinkers-kit hos BMW så medföljer en beskrivning hur montaget skall göras.

Mvh Stephan
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Känns onödigt att köpa eftersom jag fick allt (blinkers, lamport, kablage) utom monteringsanvisningar med när jag köpte bilen.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Länk
På min är den 8,5cm från yttre delen på "spetsen" ut till skärmkanten och 3,8cm från nedre delen till listen. +-0,2cm
Oj, förlåt. Glömde skriva att de inte är originalmonterade, men /snyggt/ monterade. ;P
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Okej, tackar så mycket Camata.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
När importerades den?
Och hur?

Du kan slippa undan blinkersen vid vissa fall.

*BAWORAK*
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Importerad från Tyskland av en handlare i början av april i år.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Länk
su
198
surre77
523-00 M
SvanteE hur menar du att man kan slippa undan?? jag var o besiktade idag och fick en tvåa för jag saknade sidoblinkers. Har inte velat göra hål i plåten men nu lär jag bli tvungen :(
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Ja min har inte de blinkersen och jag klarar mig undan varje gang. Den kom som flyttgods och fraga mig inte om den tekniska funktionen eller gur man ska skriva, men jag behover inte ha dem iaf. Tank efter sjalv, det finns ju tusentals bilar utan dessa blinkers och inte behaver de eftermontera eller hur...

*BAWORAK*
Vi är ju alla bekanta med vårat lands byråkrati...
surre77; Om du inte vill göra hål i skärmarna men ändå vill få bilen godkänd går även det att lösa tycker inte heller om att behöva sabotera rostskyddet genom att göra hål och om jag vore du så hade jag skaffat USA-modellens sidopositionsljus och kopplat dom att ha blinkersfunktion vad som behövs från BMW är följande...

63141376977 sidopositionsljus fram orange ca 150kr för båda
51111934335/51111934336 ca 200kr/st plus kabel att antingen koppla in i blinkerskontakten bakom golvhögtalarna fram eller tjuva på framblinkersena har inte gjort denna manöver själv eftersom från 1995 årsmodell är sidoblinkers standard på E34.

Mvh Stephan
ormen
flyttgods är inte samma sak som import
Varför inte köpa backspeglar med blinkers?? Turkvarning visserligen, men du slipper kapa plåten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.