|
|
|
|---|---|
|
På den senaste besiktningen så konstaterades följande enligt protokoll: Tätning spindelled, fram vänster, övre skadad. Tätning spindelled, fram vänster, undre, skadad. Jag har nu varit och kikat under bilen och konstaterat att den som benäms som den undre måste vara tvärstagets ledbara led närmast hjulet, vilket var skadat. Däremot så hittade jag inte vad den övre kunde vara. Styrleden såg hel ut tyckte jag, likaså pendelstagets damasker såg också hela ut. Vilken av lederna kan anmärkningen syfta på? Mvh Jögge | |
|
Det är inte så att båda spindellederna är dåliga??? Både tryckstaget och parallellstaget. Parallstagetsspindelled sitter nog monterat underifrån medans tryckstaget(caster) sitter monterat ovanifrån. Vilket ger övre/undre. kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:) |
|
|
Det är tätningarna till spindellederna som är trasiga, inget annat! Du har två leder som utgör en hjulspindel, de sitter i fjäderbent precis innanför hjulet, en uppifrån och en underifrån. Gummiskyddet som ska hålla kvar fettet och skydda från smuts är alltså trasigt på båda! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Tack för svar! Då ska jag ta mig en närmare titt igen så att jag vet vad det handlar om för leder. Det borde väl vara bärarmens och tryckarmens leder som blivit skadade. Bärarmen är redan köpt och tryckarmen hade visst Micro med bussning och allt. Ska man byta på bägge sidor på en gång, eller bara de skadade? Mvh Jögge |
|
|
skall du ha kvar bilen en längre tid hade jag bytt båda MVH Johan K |
|
|
Johan: Jo jag har väl tänkt ha kvar bilen en längre tid, så det får bli ett byte på bägge sidor. Det blir bara en merkostnad på ca 1150kr, och det är ju inte så farligt... Mvh Jögge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.