|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en konstig vibration som känns i hela bilen. Bara när man trycker kickdown i låg fart så 1an går i... aldrig annars...det vibrerar ändå tills lådan växlar till tvåan. Tycker att det borde känns i andra hastigheter om det var något som var galet med kardan/stödlager. Är det något som är fel inne i lådan? Ägare av e32 740 har ni märkt något liknande i era bilar? BMW CS #5139 | |
|
Exakt så började det för mig... På förra 540'n jag hade räckte det att byta växellådsbussningarna & stödlager. På nuvarande så har jag bytt stödlager & bakvagnsbussningar, dock finns lite vibrationer kvar. ska riva kardan imorn igen.... MvH PO |
|
|
Tror som PO, Stödlager till kardanen eller Växellådskuddarna. Om detta inte byts inom rimlig tid efter att vibrationerna uppdagats finns risk för obalans i kardanen = dyrt! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| Blev av med mina "accelereations-vibrationer" när jag bytte stödlager & hardyskiva.. vet inte vilken del det egentligen var fel på för bådatvå såg hela ut. Men jag passade på att byta båda två när jag ändå hade ner kardanaxeln. | |
|
Ok tackar för visat intresse är väl lika bra att byta nämnda delar den bilen börjar ju ändå bli dyr för mig Har fler vibrationer dock! Mellan 80-85 km/h vibbar i ratt. Fanns inget med vinterhjul, monterade sommarhjul TRX raka och fina och fick dessa vibrationer. Balanserade om 2 gånger, blev ej bättre, tröttnade och köpte nästan nya 18" däck+fälgar, har samma vibration! Dessa är 100% raka och fina och har balanserat om den 3 gånger. Har bytt centeringsringar blev då lite bättre men ej helt bra. Bytte även bromsskivor fram men fortfarade samma sak! Bilen känns mycket fin i framvagn inget glapp inget klonk alls gillar att stötdämpare + fjädrar att bytta nyligen alla bussningar och leder känns bra. Det enda jag inte har gjort är framvagnsinställning men jag tror inte mycket på det. Har någon ett bra förslag att prova jag ger snart upp kanske skall byta bil? BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.