AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
751

problem baslåda HJÄLP!

Ki
68
KimMaarva
Bmw 323i -96
Kopplade in baslåda med steg o grejer idag.
fick allting o funka men när jag slår på cdn så vill inte
lådan. men steget går igång när jag slår på radion.??
vad ska jag göra.
har förövrigt cd-växlare oxå. kan de ha nånting me den att göra?
eller orkar de inte dra allting samtidigt?

En gång BMW alltid BMW!!!
Länk
Förstår inte riktigt ditt problem men ska fersöka att hjälpa dig:

Får du något ljud ur framsystemet? Titta på steget vad gainern är inställd på, kontrollera så att du har kopplat basen/basarna rätt.
Att du har en cd-växlare inkopplad till huvudenheten ska inte bidra till några problem.
na
192
nallebjorn
525 (e34) -91
Är det månne så att du har kopplat stegets power-on kabel till "power"-antenn utgången på huvudenheten
Och din huvudenhet stänger av den utgången när cdspelaren väl startas ?
I sådanna fall får du kanske söka efter annan lösning för power-on till steget.
En stereo som släcker strömmen på PWRANT vid CD-uppspelning borde förstöras, grovt.
Annars brukar det finnas remotestyrning...
Finns väl på alla stereos med CD-växlarstyrning..?
Ki
68
KimMaarva
Bmw 323i -96
Jo, när jag sääter på stereon och har radion på så funkar allting som de ska men när jag byter till att spela cd så dör steget.
steget slås av om jag stänger av stereon och slåss på om jag sätter på den.

Framsystemet har jag ljud i hela tiden de e bara steget som dör när jag slår på cd istället för radio.

Länk
Hmm.
Antingen byter du stereo för att få denna funktion, eller så kopplar du helt enkelt in remoten på 12+:arn in till stereon (som ju strömförsörjs då du har nyckeln i "radioläge")
Prova som camata skriver med separat matning till remoteingången på steget, från t.ex läge I på nyckeln, man har ju ändå oftast stereon igång när man sitter i bilen med nyckeln i.
Konstigt iofs med de stereomodeller som stänger av antenn + ut vid CD-spelning (antenn + och remote är samma sak på de allra flesta), många modeller har ju en radio med RDS. trafikinfo osv som bör jobba även när man spelar CD. Annars riskerar man ju missa hela vitsen med RDS, TA osv.

FP
Ki
68
KimMaarva
Bmw 323i -96
tackar för hjälpen...ska försöka ordna upp de.

MVH//kim

Länk
Robsarve
En del stereoapparater har en separat remote-utgång förutom den till antennen. Finns det ingen sån så är det tändningsström som gäller, men det kan hända att det ger tillslagsstörningar om du stänger av/på stereon med tändningen på.
På E39 finns redan manöverspänning för läge I (radioläget) bak i skuffen på reläpanelen över batteriet. Skulle inte förvåna mig om det finns på flera modeller. Även tändn. plus (kl15) finns där men jag föredrar radioläget, bra att kunna spela utan att ha tändningen med alla förbrukare osv på.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.