|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har ett problem med min e46 Touring -00. Det yttrar sig så att glasluckan på bagaget öppnar sig ibland (har ännu inte kommit på i vilka lägen det händer, ibland kan det gå dagar ibland utan fel) utan att jag gjort något. Sedan kan det vara ett h***e att få den att stängas igen. Den öppnas inte under färd (för då finns det säkert nån säkerhetsregel som gör att den inte kan öppnas). Den öppnas ibland när man står still på tomgång eller ibland direkt när man öppnar bilen. Vad kan man göra? Det känns som att det inte är läge att åka till en bilrep utan att ha lite mer koll på vad det kan vara för det kan ju vara så illa att den dagen man väl åker till bilrep så fungerar det som det ska. Är det nån som har haft liknande problem? /F | |
|
Jeg hadde samme problem på min E46 Touring, luken åpnet seg også under kjøring. BMW sjekket, men fant ingen feil, og nå har det ikke hendt på mange uker. Jeg tror årsaken var kondens i kontakten til luken, og at det tok lang tid før dette tørket. -Torstein |
|
|
Glapp i kablage eller att det har kommit in fukt i låsmekanismen kan vara en trolig orsak. ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.