AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
862

elhiss problem

Visa användare
307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
jag har problem med min elhiss på förarsidan det är en 328 coupe.
ibland så funkar den smärtfritt men ibland så kommer det "klassiska" felet att den bara går uppåt i hack eller att den inte rör sej alls.
när den inte rör sej så klickar det bara
jag har haft bort dörrsidan och kollat magneten som tydligen kan lossna men den sitter fast.
blir så jäkla trött på detta fel
kan det va glapp nånstans?

tacksam för förslag?

Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Är det när du trycker på knappen för elhissen ?
Har knas på min högersida, och testade att byta till den andra, då funkade det.
Men det låter nästan som att rutan går trögt för dig, eftersom den hackar när den väl går upp, och om den klickar när den står stilla beror kanske på att den löser ut pga att det går för trögt (klämmskydd).
Hänger rutan nånting för dig ? ta tag i rutan och testa lyfta i den, om det glappar mkt så är gliddelarna för hissarna slut, just bytt dem på min kärra.
Visa användare
307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
det klickar när man trycker på knappen.
och ibland så funkar det utan problem den går både upp och ner som den ska.
den verkar inte gå trögt och har inte upptäckt nått glapp när jag drar i den heller så det är mysko...hum

Jag vet inte hur det ser ut i dörrsidan på en E36, men på min E30 så funkade inte höger elhiss.. Den bara typ "klickade" när amn tryckte på knappen.. Så jag plcokade ner skiten o det visade sig att "leden" mellan elmotorn o själva hissapparaturen hade hakat upp sig så det art bara att smörja upp skiten så funkade det igen.. Kan ju sitta på samma ställe för dig med..

En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.