|
|
|
|---|---|
|
min bil går knappt framåt länge laddlampan lyser o allt bara tjärvar den bludrar som bara fan förut gjorde den bara det när den kom över 4500varv typ. har bytt laddrelät på han men det värkar inte funka något vidare. stiften är nya så nästa steg blir väll byta generator och sen luftmändsmätare någon har några förslag??? | |
| Mätupp laddströmen från generatorn först. Ta också o kolla upp rotor o föredelaren. | |
|
jag har bytt generatorn nu laddar han igen men han går och bluddrar som fan vet inte vad det är för fel? |
|
|
ABS lampan började lysa idag och sen stängde jag av bilen och när jag skulle ha igång den igen klickade den bara batteriet är fullt och generatorn funkar det vet jag så jag undrar vad fan som kan vara fel. väntade typ i 10minuter sen gick den igång igen men den går fortfarande lika dåligt! någon som har liknande problem kan ju gärna få säga vad jag skall ta mig till något el fel är det iallafall! har plockat ur en box av något slag under handsfacket och den har nummret 0 280 001 301 någon sa att det kunde vara styrboxen eller ABS boxen. kan det vara den det är fel på? snabba och hjälpsamma svar är väldigt mycket värt! |
|
|
jag prövade en likadan styrbok ifrån en kompis 323 den funkade inte bättre för det... någon som vet vad jag skall ta mig till? skulle uppskattas om någon kunde svara på detta snabbt? |
|
|
Så det funkade inte med min styrbox heller.. har du kollat luftmasse mätaren då?? alla vakum slangar osv.. fast dom kolla vi iof på med start gas.. ganska jobbigt på 320/323 med alla vakum slangar..e det en som tjallar lite så spelar hela motorn fan i stort sätt.. men efter som den bluddrar efter 4500 varv så e det väl nått med bränsle eller luft? bränsle pump?? spridare?? någon mer erfaren? ///Dont Force Me i Can Explode\\\ |
|
|
fått igång den?? ///Dont Force Me i Can Explode\\\ |
|
|
japp fick igång den nyss skall prov åka till stan o se om allt e som det skall först...bytt alla vakumslangar och alla jordkablar som jag har sett och generator och laddrelät! |
|
|
jag har bytt *stift *luftfiler *gemerator +kol *några vakum slangar *spridar tätningar *kollat alla jord kablar skall byta rotorn idag kan det vara något mer jag skall kolla innan jag slår sönder bilen???? |
|
| rengör luftmassemätaren + luft/gummibälgen,det gjorde jag och då funkade min 325a...dock så gick den bara sjukt dåligt,inge me ngn abs lr ngt sånt....mvh | |
|
fast på 325an e det nog lättare...dom har typ 3 vakum slangar å sånt..vi som har dom gammla 320/320 har väl typ 17 st hehehe=) hoppas du hittar problemet iaf..själva bilen är juh ganska snygg=) ///Dont Force Me i Can Explode\\\ |
|
|
Den är fet...hehe... jo gummi bälgen är också ny... skall göra rent luftmasse-mätaren sen ikväll skall bara byta rotor först o se om det blir bättre |
|
|
bytte rotorn idag gick inte bättre för det, det rycker som bara fan typ som den misständer eller något... skall försöka få tag i någon som har tändkablar o lite jag kan pröva med... kan det vara något med soppan typ soppa pumpen? |
|
| testat lmm ?! | |
|
jag har känt på den och den går väldigt lätt skall man ta och göra rent där inne eller kan det vara så enkelt? ingen som tror att det kan vara tändkablarna? |
|
| ja jag tog lös min o tog en trasa och tog bort all smuts som var i den + i luft/gummibälgen...killen som hade bilen innan hade kört utan filter så det hade ju kommit in en hel del skit... | |
|
kollade lite idag när jag mekkade när det var mörkt typ det kom gnistor ifrån typ generatorn eller något skall kolla mer på det imorrn hade inte mer tid idag... någon som vet vad det kan vara för något!? vad skall kontakterna på generatorn gå till har för mig att det står b+ och d+ och jord eller något har jag för mig!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.