|
|
|
|---|---|
|
Passar Fälgar från e-34 rakt på en bmw 740 E-38?? Eller vilka andra bmw fälgar från andra modeller passar rakt på en e-38a?? Tacksam för snabba svar. Mvh Anders M-POWER! | |
|
Kan tyvärr inte svara på din fråga men eftersom M parallell som sitter på E34 M5 passar E38an så borde det gå att få på andra E34 på E38a.. Ny bild 16april- Länk |
|
|
Det lär nog behövas minst 16" fälgar (?) för att bromsoken inte ska ta i innerkanten på fälgarna, men annars passar det rakt av från E34. Det går att byta rakt av mellan alla 5-6-7-8 bilar, dock vet jag inte hur det är med de allra nyaste 5-7 serie bilarna. 5 bultade 3 serien har annan inpressning (offset/ET) på fälgarna så de hamnar för långt in i hjulhuset på de övriga bilarna, dock så funkar det med s.k. spacers (dyrt). E39 skiljer sig också då den modellen har större nav, så fälgar från E39 måste användas ihop med centreringsringar på övriga modeller (billigt). ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Jag letar just nu efter fälgar till min 740. Dvs 18". Eller kanske 17". Då passar de rakt av på min e-38 om de suttit på en e-34. Fasen vad bra, nu blev utbudet större :) Tack för svar. M-POWER! |
|
|
Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.