|
|
|
|---|---|
osby0479 |
Va ute o körde, lugnt inne i stan o plötsligt börjar bilen ticka o värre blev det när man gasade på ! Vad kan detta bero på ? Motorn är nyservad, ny olja mm Kan det vara lagerbank ? Tacksam för snabba svar ! |
| Ventiler? kan väl vara dom som knackar? om dom inte är ställda på ett tag? | |
|
Fel olja för lös tunn helt enkelt när den blir varm, vad använder du för olja?? |
|
osby0479 |
Shells helsyntes olja, ska vara bra !! |
|
5w-40 alltså?? mm men e det för din körstil (hård) ;) anars finns ju castrol som bmw själva rekomnderar typ 10w-60 för riktigt gasglada personer =) |
|
|
Annars grenrörs packningar bruckar låta så där illa att man tror att det skulle va ventilrena som låter. Lr så e det helt enkelt ventilerna som måste ställas som ovan nämnt. Ps lycka till Mvh |
|
osby0479 |
tack för svaren, bilen ska in till BMW imorgon o se vad dom säger, hoppas på ett positiv besked !! |
|
Du har inte bytt från en olja till en annan märke viskositet? I vissa fall löser en ny olja upp gamla rester som "fyllt glapp" om man nu kan skriva så... Rekomenderar ju alltid 10-60 olja men annars tror jag att det kommer att gå bort om ett par mil dock kan det nog ta ett litet tag... =) Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
Får ja fråga hur man ställer ventilerna på en sån motor????? Jag har iaf för mej att man inte kan ställa ventilerna!!!!!!!!!!!!!!!Jag tror att du har en vippa som inte luftar som den ska, byt till en annan olja o pröva igen!! *Gasar tills det rasar* |
|
| ventilspel ska ju kollas och ev justeras vid varje inspektion service. så nog går det alltid | |
modano |
SHELL HELSYNTET ??? snälla ni... vad rekommenderar BMW för olja ? varför använder ni inte den? blir så trött... ----- det finns bilar... men som tur är så finns det också BMW... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.