|
|
|
|---|---|
jocker18@home.se |
hur många kilo ska man dra toppen med? hur luftar man kylsystemet på bästa sätt? |
|
tjena! det där med att dra toppen är nog lättast att ringa en BMW verkstad och fråga. antingen är det grader eller NM, man ska dra efter. kylsystemet har en luftningsskruv, och om det ser lika dant ut som på min 323 -84 så sitter den vid termostaten (högsta punkten på kylsystemet). det är en kran så man behöver inte skruva av den för att det ska lufta. Dallas |
|
jocker18@home.se |
har du luftat ditt system nån gång..det verkar inte fungera..jag har gjort som du beskrev men jag får ändo inte ordning på det!!! |
|
jajjemän det har jag....både på 323 och 318 hur uptäcker du luften? kokar bilen eller? det kan vara att den drar in luft någonstans, eller att någon liten kylslang typ till kallstarten är igenpluggad, eller att temostaten inte öppnar så du inte luftar vattnet i motorn. det verkar skumt. för på min var alla småslangar igensatta, förre ägaren hade inte haft glykol på 8 år! men det fungerade efter upprepade sköljningar och rensningar... |
|
| ursäkta jag frågar, men du har väl motorn igång? | |
|
du ska köra motorn tills den blir varm (termostaten öppnar)sen ska du stänga av motorn när du luftar. sen under lättar det en heldel om du hissar upp bilen högt fram när du luftar. toppen ska du kors dra från centrum och ut först med nm sen med grader |
|
|
Tjena igen när jag luftar har jag alltid haft motorn igång! om det är rätt eller inte det vet jag inte, men det har alltid funkat! man märker ju när det kommer vatten utan luft. Dallas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.