AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
648

BMW fälgar

femtjufem
Vad kan ett par 18 tums BMW fälgar med djup kosta i tyskland ungefär?
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Med eller utan däck?

Schnelle fart, Härliche fart.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Priset kan variera en hel del beroende på modell. Det går knappast att svara på utan att ge exakt modellbeteckning. När jag för ett år sedan jämförde priser låg de runt 15 - 25 % lägre i Tyskland jämfört med Sverige.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Som Nockenwelle påtalar, varierar priserna enormt mellan olika typer av fälgar (och olika tillverkare) beroende på vilken kvalitet/status du söker.

Kan tänka mig att du kan hitta billiga fälgar för kanske 150 €, medan t ex BBS LM kostar ca 650 € och uppåt.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
femtjufem
OK, men ungefär dessa fälgar:
Länk

Och det ska vara med hyfsat breda däck, t.ex 235.

Tack.
No
5.161
Nockenwelle
Kan den modellen heta Dubbeleker 72? Tyvärr har jag inte min fälgkatalog kvar, så beteckningen är tagen ur minnet.
No
5.161
Nockenwelle
Dubbeleker 71 skall det nog vara. 72 är en annan fälg.
femtjufem
Vart får man tag i en fälgkatalog ?

Tack.
No
5.161
Nockenwelle
Den har varje BMW-återförsäljare. Se bara till att du får med prislistan, som brukar vara separat. Där framgår också dimensioner samt vilka bilmodeller repsektive fälg passar till.

Du kan också se efter på följande länk:

Länk

Där framgår att den fälg du hade bild på är just nummer 71.
Vill du ha pris på den fälgen kan du skicka ett e-mail till någon tysk auktoriserad BMW-försäljare. Så gjorde jag för drygt ett år sedan, då jag fråga BMW Niederlassung i Hamburg/Offakamp. Dock bör du helst ha bestämt dig för dimension på fälgen, samt om du skall ha med eller utan däck, innan du frågar efter pris. Ring först en svensk BMW-firma, fråga efter vilka dimensioner din önskade fälg finns i, samt pris, så är det lätt att göra jämförelsen med Tyskland.
Normal behöver de någon eller ett par tre dagar för att ta hem fälgarna, de är inte lagervara.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.