AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
732

Dimbakljus 750-90 Får den ha dubbla? Hur har ni? Svensksåld?

Hej!
På en 750ial-90 som är svensksåld lyer bara ena dimbakljuset. (Vänstra)
Felet till att den högra lampan inte lyser har jag lyckats konstatera att beror på att ett bleck saknas i ljusmodulen, det syns att det aldrig varit dit lött. Dock så finns sladdar och till och med en lampa sitter i bak på höger sida.
Det finns ju många andra 750:ar som har höger dimbakljus, men skulle det kunna vara så att det beror på att dessa är importerade? Eller beror det på årsmodell? Eller har det bara blivit fel i tillverkningen på denna?
Hur har ni? Är era importerade?
Får man ha dubbla dimbakljus i Sverige?
Får man i så fall löda i biten i ljusmodulen så att höger dimnakljus funklar eller måste de bilar som endast har ett dimbakljus ha BARA ett?
MVH
Fredrik
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Du får lov att ha en dimbaklykta, två dimbaklyktor eller ingen dimbaklykta alls, det avgör du själv. Kravet är att om det finns en eller två fungerande dimbaklyktor ska de lysa med rätt färg och en varningslampa (orange) ska lysa i kupén när dessa är tända.

Alla E32:or jag sett har haft dubbla dimbaklyktor, det är troligtvis något fel vid tillverkningen på din...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kan det vara så att delen är utbytt mot en från E34?
Ofta brukar det stå tillverkningsdatum i delarna. Hittar du något artikelnummer så kan jag kolla om det är till E32.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.