|
|
|
|---|---|
| Hej, tänkte uppgradera stereon i min M3 E36 lite, det sitter idag en Denon CD/radio och i övrigt orginalhögtalare tror jag, Denon spelarna är väl rätt strömstarka har jag för mig, så jag tänkte helt enkelt bara byta högtalarna i hatthyllan mot 6-9:or, då borde man väl få lite rejälare ljud i hela bilen, och Denon spelaren borde väl orka detta hyfsat väl ?? | |
|
nej nej nej nej 6x9 tillhör 80talets vita Opel Manta GSi.... Lägg slantarna på ett bra framsystem ( och även i orginalhålen bak) av välkänt märke ( och ett ljud DU gillar, skillnaden i ljud mellan t.ex. Infinity,DLS,JBL,PhoneixGold,Amega etc etc etc är stor). Sen om det känns klent ändå: kompletera med ett bra slutsteg av god kvalitet ( dvs ca 50W RMS/kanal) gärna 4 kanaligt om du senare ev. vill ha en bas i skuffen Bra högtalare fram (t.ex 5,25 som i E34) drivna av 50W RMS låter väldigt väldigt mycket bättre än orginal, framför allt får du ett klarare mer detaljrikt ljud , är man sen ute efter mera dunk är det 8"/10" i liten låda (ca 20 liter) eller likanande som behövs. Lycka till Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Gasar-Magnus: Håll med om att under 80-talet och 90-talet så var DLSs 6*9 ett utav de bästa som fanns på marknaden, vill minns att det även fanns ett par som hette Ninja som dunkade riktigt bra. |
|
| Saken är att jag inte vill lägga ner särskilt mycket varken tid eller pengar, därför tänkte jag att ett par 6-9:or för ca. tusenlappen samt ett par "adaptrar" för ca. 500 ( de som man måste ha för att få 6-9:orna att passa i hatthyllan ) vore ett ganska "lagom" alternativ, om Denonapparaten oskar att driva dessa. | |
|
Bistec: Nej lägg istället ca 1500- 2500:- på nya framhögtalare som passar i orginal hålen, du blir inte besviken exemplelvis: Länk Länk Starre:DLS 6x9 och ett Knutssonsteg ( dom riktiga coola grabbarna hade också en Pioneer 12" mitt i hatthyllan), allt dunk och välljud bak inget fram, men det tyckte man var bra ljud då... numera har man insett att det skall låta bra framifrån som om man stod vid en scen Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.