|
|
|
|---|---|
|
Som sagt jag har en bandare i min E39:avilket jag inte har fattat ännu varför man i en sådan bil har satt en bandare. Man slutade typ handla band långt före 90 talet. "" tyskar. "" Till saken. Jag har inte fått tag på en Enkel CD(ny för dyrt ). Växlare finns det för runt 2000 kr och uppåt men nästan alla är okompletta. Man måste byta så mycke. Hållare lucka dra sladd riva halva bilen för börkigt tycker jag. Så jag har starka funderingar på att köpa en Bärbar Mp3 och pula in den i bandaren m.h.a. en CD-adapter. Jag vill veta om någon har provat och hur ljudet kommer att bli? | |
|
Ljudet kommer att bli som ett välinspelat band. Alltså en bit från cd kvalitet. Sen så kommer du ha kablar hängandes över panelen. Vilket inte alltid är så snyggt. Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
se bilstereo forumet för mer info ( tex sök på "E39 AND CD" ) Jag ( och många med mig) har byt ut reversen mod Buisness band+ Sony/Alpine CD växlare + interfacebox vilket funkar fin fint kostar ca 3200:- och upåpåt berende på märke ocg ev. MP3 kompabilitet alternativt Connetcs2 box + iPod el linkande ( snikversionen: kasettbandsadapter a 100:- på Clas Ohlson) Lycka till Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Har själv försökt och det går om man vill förstöra instrumentpanelen...Kostar mera än 3200:- om Du inte kan göra det själv. Sedan blir det ett inte alltför snyggt ingrepp i instrumentbrädan som gjorde att jag avstod trots allt! Håller med om att det är konstigt att tyskarna än till dena dag sysslar med kassetband!!! Men, dom är lite konservativa.....På min bil så vill jag ha Cd växlare och bensinvärmare. Det kostar 27.000:- tillsammans så man kan lika gärna vänta och sedan byta bil! | |
|
Jag köpte faktiskt en CD-kasset adapter för 150 kr på Classes och lånade en bärbar CD. Det gick hur bra som helst och hur bra ljud som helst. Mycket bättre än bandaren. Men för klumpigt att hålla på med och för rörigt så jag funderar på att köpa en MP3 spelare 256 MB, rymmer bra med låtar och de är liten. Kanske en med fjär. Jag står ut med att byta låt på den och höja volym på ratten. Jag har ju DSP så det blir rätt bra med bas men vill gärna så småningeom bygga på lite med bas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.