|
|
|
|---|---|
|
Läste lite om uppgraderingar för MKI här på forumet, vissa tycker att man ska börja med V.17 innan man kör V.18. Jag har laddat ner V.18, men var kan jag hitta V.17? | |
|
Hej! Kör v18 direkt... ju fler "uppdateringar" desto fler chanser att de går fel. Sen behöver/kan du inte uppdatera MK1:an mer då v18 innehåller de senaste till MK1:an (BMW Navigation V 18 CD 1-1/72 (8.0) ) |
|
|
Jag laddade ner från en länk här på forumet, en nero image: Länk Är det rätt version? Hur långt tid tar det att uppdatera? |
|
|
Jepp det är rätt ver... Vet inte hur lång tid det tar o uppdatera, kan inte ta alltför lång tid. Mvh Jocke W |
|
|
Uppdatera INTE ifall du inte absolut måste. Helmut vägrer att guida efter småvägar efter uppgradering. Han säger bara "you are now leaving the digitized web area" och så håller han tyst. Fördel är att den inte är lika känslig på att spotta ut skivan (men gör det iallafall men inte lika ofta) och att du kan få andra färger på bakgrunden. Om jag vetat allt detta innan så hade jag aldrig uppgraderat min. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Kör nu 2004-1 skivan och "helmut" bråkar inte alls lika ofta om "you are now leaving the digitized web area". I min MK1:a är det os 1-1/72 (8.0) Med 2003-1 och 2 tjatade "han ofta". |
|
|
Jocke, Jag har samma erfarenhet med MK3 (1-3/63) och 2004-1 CDn dock så finns det några buggar kvar. Bl a så försvinner inte varnings texten ifrån bildskärmen när man varit utanför det digitaliserade vägnätet automatiskt utan man måste byta skala. /RS2 |
|
|
Skillnaden är att utan uppgradering så snackar Helmut hela vägen. Men på större ortet är nog fler vägar digitaliserade än här i norr. Men som sagt Helmut struntade i om det var en digitaliserad väg eller väg utritad i förhållande till digitaliserad väg tidigare. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.