AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.057

vilka låsmuttrar är bäst?

Sida 1 av 2
Ad
197
Adrian
M3 Coupé
Vilka låsmuttar är bäst?
Har hört talas om tillverkare som har 5st olik!

Min M3:
Länk
Adrian:

Länk
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Skulle satsa på BMW:s egna. Knappt man får loss dom ens med nyckel....!
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Hmm.. Detta med BMWs låsbultar. Det är ju inte den bästa säkringen direkt. Dom har ett litet kitt med en 40 olika nycklar, som dom sedan tesat på bilen. Sen läser man av koden på baksidan och vips! Så är det bara att beställa nyckeln för 60 schpänn.
Med ett sånt KIT kan man åka omkring och mäta sig fram, gå och handla på BMW och sen bara skruva av fälgar.
Är detta bra nog?

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
ormen
jag kör märke KLEEBLATT från Länk + BMW orig

Våga vägra bilverkstaden!!! G.D.S!!!
Hosse:

Då måsta man ha 40olika kit för att låsa upp en bil?Om man nu inte vet numret lite svårt att avläsa då nummret står på insidan om jag nu inte mins fel.....
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Starre; Nja, ett kit består av 40 olika nycklar i en liten svart väska. Säkert riktigt enkelt att få tag i för den som har skumma tankar och dårlig uppväxt:-)
Oavsett, detta är ju fungerande bultar i detta kittet, så det är det enda man behöver.

Mvh
Hosse

Länk
köp en universal nivågivare på Alltech.nu och koppla till en dörringång eller liknande på larmet(förutsätter att du har ett vill säga)

Kan du inte montera själv så har alltech kontakter över hela landet som gör det för en struntsumma
Det lyckades bli fel address till All-tech

den skall vara www.all-tech.nu

Länk
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Hosse: Hmm, 40 olika nycklar låter mycket tycker jag... Säkert fler än de flesta andra fabrikat. Och de är inte så lätta att banka på en sexakantshylsa utanpå. Fick göra det på mina gamla låsbultar när jag tappat bort nyckeln...
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
micke80; Möjligt att det är mycke, men när jag såg den lilla väskan på 20x15x5 cm som man lätt kunnat komma över, så är det en snabb affär att hitta riktig hylsa och bara skruva på:-)

Mvh
Hosse

Länk
Ad
197
Adrian
M3 Coupé
Med andra ord så är enda lösning att ha ett par st upsätningar låsmuttar

Min M3:
Länk
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
MacGuard är bra...

Två bilar är fler än en..
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
McGard är bäst. Intera i Sthlm gör specialanpassade McGard för dina fälgar för 1200:- där det inte går att slå på en hylsa.
160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Hur gör ni med låsmuttrarna? Har man dem i bilen är det ju ändå kört? Alla vet ju att i princip alla har sina låsbultar i bilen annars e man ju körd om man får punktering. Inte heller orkar man ju bära med den eller hur?
/Daniel
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
man gömmer låsbulten noga såklart!!!! mvh M

160
däni
M4 Cab -17
X5 50i xdrive M -18
Var skulle det vara? Exempelvis då -förstås? :)
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
ja det finns många ställen o gömma låsbulten!!typ under baksätet,eller i förbandslådan!!! me mera,,,mvh Micke

Göm dem *inte* i verktygslådan i bagaget. Det är det vanligaste stället som man stoppar dom mycket därför att det finns en bra plats där (för en hylsa egentligen tror jag).

Har hört om stölder där de tagit sig in i kupén tagit det som fanns där gått genom baksätet och plockat låsmuttrarna. Även då de kör rätt på bakluckan och bara bryter upp pang på.

Jag har haft låsmuttrarna hemma och ska jag på långtur blir det att packa ner dom helt enkelt. Kanske låter lite omständigt men har funkat.
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Denna tråden måsta ju vara inspirereande för alla potensiella pojkar som måtte ha en kommande fälgtjuvkariera framför sig.

Undrar hur "bra" mina BBS-låsbultar är?
Låsmuttrarna lämnas ALDRIG i bilen, har dem i fickan, lika naturligt som att ha plånbok, mobilen och nycklar med sig/på sig.

/Lazze
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.