|
|
|
|---|---|
|
Hej! Pga av en miss vid högerreglen fick jag väja för en annan bil som i mitt tycke kom lite fort. Resultatet blev att fälgen slets upp cirka 1dm av en trottoarkant. Antar att jag måste lämna in den om jag vill få det fixat men finns det något som man ska göra direkt själv för att den ska se fräshare ut, eller kan man rentav laga den själv? Letade på forumet men tyckte inte jag kunde hitta något som passade in på det problem jag fått. MVH Erik Länk | |
|
Här är en kille som försökt sig på det: Länk Har dock inte själv testat hans teknik :) |
|
|
integra i stockhom är väll bäst i sveige på att laga fälgar vad jag har förståt Min M3: Länk |
|
|
Okej Tack så mycket för båda tipsen. Får kolla med dem men finns det någon bra närmre skåne hade det ju inte varit fel. Blir ju en del merkostnad om man ska upp till sthlm. Ska försöka höra med fälgfixarna i helsingborg med, fick höra att de också var bra. Om man ska sälja bilen tror ni detta inverkar mycket på priset? skadan ser i mångt om mycket likdan ut som porschefälgen i länken från mafqa Länk |
|
|
Tips: Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Finns nog inte i Sverige än, tyvärr: Länk |
|
|
Fälgfixarna har idag 2,5 månads väntetid, om du funderar på att anlita dom. Högsäsong just nu. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Wendtan: Jo jag fick reda på nu i eftermiddags, lite segt men vet inte vad jag ska göra. Skulle egentlgien behöva någon i växjö trakten som har koll på sådant här men jag vet inte hur abligt det är att firmor tar hand om sådant här. Länk |
|
| Ekan, du har inte hört ngt mer sen? Jag är oxo intresserad av ngt nära Växjö! | |
cane |
Heh, Länk tycker man ska täcka hela bilen med papper för att undvika att fälgfärgen hamnar på den... "Okay, here's where a bit of laziness is going to create an entire new clay-bar project. This metallic paint will GET EVERYWHERE. I'm talking permanently attached to the fender on the opposite corner of the car...mask CAREFULLY and COVER THE WHOLE CAR with a sheet or equivalent. " UMMMM..... kanske plocka av hjulet istället???? hehe. För att komma tebax till tråden.... fälgfixarställen är nog bra, men priserna är ett skämt, om man inte har ultra lyxiga fälgar är det bättre och billigare att köpa en ny tyvärr (förutsatt at de fortfarande säljs). M-contur kan du kanske hitta på skroten eller börsen. |
|
Breyton Magic 8,5*18 ligger väl på 4500-5000/st ca. Vad kostar det hos reparatören. Hade gärna slipat själv men den måste tryckas ut och mätas så det blir bra oxo. /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
300+ Nej jag har inte kollat upp det mer. Sålde bilen istället och köpte mig en ny =) Även den nya har dock en liten liten kanstötning men det e inget jag tänker elelr orkar lägga energi på just nu. Om jag ska fixa det gör jag det när vinterdäcken åker på, så lämnar jag in däcket till fälgfixarna i sådana fall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.