|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! äger en 328. coupé Problemet är att när jag svänger ganska skarpt vänster så blir det ju kraft åt höger och då lyfter stolen en halv cm (känns det som) och sen ytterligare en halv cm. Det säger altså klick-klick och sen när svängen är slut så blir det klick-klick tillbaka... MYCKET irriterande! Man får ju ingen skön känsla överhuvudtaget i kurvtagningen. Sitter det muttrar under kanske som jag måste spänna eller kan det va nåt annat? Tack för hjälpen! | |
|
har upplevt något liknande i min e36, stolen rör sig inte men det klickar liksom till, mycket irriterande! mycket riktigt sitter stolen skruvad i golvet på samma sätt som i e30, har inte tagit loss eller satt dit någon stol själv, men såhär säger min haynes manual (jag översätter från engelska, så det kanske inte blir perfekt ljudande svenska :) ): 1. Skjut sätet så långt fram som möjligt och höj sittdynan så mycket som möjligt. 2. Lossa och ta bort dom muttrar och brickor som säkrar den bakre delen av sätesramen till golvet 3. Skjut sätet så långt bak som möjligt och koppla ur bältessträckaren. Jag tar inte med mer än så här, för jag antar att du enbart behöver komma åt muttrarna för att kontrollera att dom behöver spännas? det kan ju också vara så att stolen sitter fast, men att själva underredet flexar? det kan ju ge klick/knäppljud MVH Johan K |
|
| jättesnällt att du tog dig tid att översätta tom ;) ska prova detta! Hoppas det löser problemet så att man får lite känsla... tack än en gång! | |
| Jag är tveksam till att problemet har med att stolen inte sitter fast. Skulle du inte kunna säga vad det är som håller på ifall du finner det eftersom min stol också hoppar och rör sig lite till och från ibland.. och den sitter fastskruvad. | |
|
Ja det känns jättejobbigt. Har kollat nu under stolen och där satt alla muttrar som bara den... mitt problem uppstår bara vid vänstersväng... och inte bara då o då utan vid varje vänstersväng som har lite tryck... Skulle gärna vilja komma på vad det är och sedan åtgärda problemet... Är öppen för alla förslag! |
|
|
jag har samma "problem" i min compact (med sportstolar) och jag tror dessvärre att det handlar om slitage i nån plastdetalj... dock så kan ja inet säga säkert att det är så att stolen "lyfter" utan de känns snarare som om den rör sej nån millimeter i sidled... passagerarstolen uppför sej likadant fast mer... men bara om det sitter nån i den... om inet så hörs det iaf. inget... som sagt, om nån vet hur man fixar detta, skriv gärna här... /Jonas |
|
|
har någon nån info om detta... Detta är nästan prio 1 på min bil... otroligt störigt... tacksam för svar |
|
| ja ha exakt samma fel som du | |
| detta problem e vanligt på e36an sa dom till mig när jag frågade på bmw köp nytt eller lev med klickandet roliga svar som vanligt jag har iförsig inte kollat om man bara kan byta underedet på stolarna men isåfall så e de problemet snart löst ,han surrade om att de va nå plast grejor som nöttes ner och började glappa efter ett tag varvid det klickar,knakar när man svänger kraftigt. | |
| fan va bull... :( | |
|
Jo, samma problem här... klick vid skarp sväng. Kan man inte firra det själv utan att behöva köpa nytt? :) Live the dream. Buy the car and then drive it like you stole it. |
|
| man kan ju alltid pröva att smörja upp alla rörliga delar och skenorna de vart lite bättre på min iallafall | |
|
har nu testat lite och mycket riktigt har jag också klickandet, hörs mest vid vänstersvängar, och det verkar som om stolen rör sig i sidled, inte upp och ner... finns det ingen sprängskiss på underredet till stolen i ETK:n eller något sånt? MVH Johan K |
|
| Nu börjar vi komma nån vart... nån som vet nåt mer??? | |
CIP |
ATCO Har exakt samma problem, men det är okej ändå tycker jag. //CIP |
|
har kört snart en månad till med bilen... tycker fortfarande det är tråkigt att det ska behöva vara så... inget man kan göra som är relativt billigt? ----------------------- Min Bimmer: Länk |
|
| Knakandet från stolen går inte att få bort.. Det är INNE i stolen det knakar.. Kolla även om det inte är bältessträckaren fram som gnekar, det kan vara den också. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.