AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
609

AC problem

Visa användare
34
riro
518i -95
518i Touring -95
Hej
Lyser AC-knappen (snöflingan) även om tryckvakten slår ifrån p.g.a. t.ex. för lite kylmedia e34, 520 touring -96

Robin
Visa användare
34
riro
518i -95
518i Touring -95
Var kanske lite otydlig. När jag trycker på AC knappen händer för det mesta ingenting, dioden i knappen lyser inte och AC´n går inte igång. Ibland när jag trycker in knappen så lyser dioden och AC´n ger kyla för att sedan stänga av sig själv igen efter 2-30 min och dioden slocknar. Trodde först att detta berodde på för lite kylmedia så pressostaten löste. Även recirc-knappen beter sig likadant. Båda knapparna är ibland aktiverade när jag startar bilen fastän dom ej varit det när jag stannade. Undrar därför om dioden lyser även om tryckvakten löst, vad jag förstår så borde den lysa så fort jag tryck in knappen.

Robin
M-
134
M-Auto
325i -06 E90
523i (530i) -10 F10
På min lyste knappen/knapparna även när jag hade för lite gas och kompressorn inte startade.
E34 525i Touring -95
Visa användare
34
riro
518i -95
518i Touring -95
Ok
Då börjar jag att felsöka styrenheten eftersom AC´n funkar då den väl går igång. Även knappen för värmen till bakrutan (som sitter på samma panel) beter sig konstigt, har kollat knappsatsen som funkar OK. Så det blir nog att jaga en styrenhet på skroten.
Tack för hjälpen

Robin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.