|
|
|
|---|---|
| HEJ,undrar över en sak,finns det något relä som styr vindrutespolningen,har spolning på dimljusen men inte på vindrutan,har bytt spolarpumpen,den är kollad och fungerar,torkarna fungerar dom med,kanske någon som varit med om det här. | |
|
Har du kollat så det sprutar på halvljusen/helysena? Kan också vara stopp i backventilerna. *BAWORAK* |
|
| det kommer inget på halvljusen eller heljusen heller,men är det inte så att det måste komma på vindrutan för att resten ska fungera, | |
|
Hur många behållare har du? har du "Intensivrengeröring"? Det kan ju vara en säkring, men om spolarpumpen går tror jag inte det. Snarare har du fått stopp i ngn av backventielerna eller allihop. Mina la av till lysena, men ej till dimljusen tex. *BAWORAK* |
|
| har du intensiv rengöring, i så fall har du 3 spolarpumpar, den som sitter på spolarbehållaren är för dimljusen, längre ner på behållaren på framsidan sitter pumpen som spolar rutan och lysen, och intensivpupmen sitter på lilla behållaren. fick byta alla tre på min förra E-34a | |
| hm,måste tänka till,spolningen på dimljusen fungerar,alltså spolarpumpen för vindrutan fungerar om man testar direkt från batteriet men inte när man kopplar på kabeln, | |
|
Hej, lånar tråden lite.... Har liknade problem, spolningen funkar till strålkastarna men inte till vindrutan plus att torkarna går igång men vägrar stanna(endast när jag spolar intervall och vanliga lägerna funkar som de ska). Först när jag slår av tädningen så slutar torkarna gå. Hoppas någon vet för jag blir tokig på detta!!!! Alla pumpar verkar dock fungera. Mvh Jimmy |
|
|
Låter som ett defekt torkarrelä. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Har liknande problem med min 520 -90. Torkare går bara i högsta läget och vägrar att stanna och spolningen fungerar inte fast pumparna är hela... Tror att det är relät (om det finns och var det nu sitter) eller möjligtvis reglaget som jag tror är ett vanligt fel. |
|
|
Misstänkte också torkarrälet. Men jag blir galen på haynes. hittar ingenstans var det sitter. Är det någon som vet var det sitter. mvh J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.