|
|
|
|---|---|
|
Har en 525 tdsa- 93 som jag är sugen på att köpa trimbox till. Har hittat en här på autopower som heter koch tuning. Den har suttit på en 325 tds 96. Min fråga är om den passar även till min 525 tds 93 för jag vet att 5 serien har olika boxar från 95 och uppåt. Nån som vet hur de fungerar annars också? | |
| Kanske för att 5-serien blev E39 95-? | |
|
Ja så är det nog. Men vad i motorn är det som skiljer mellan tds e34 92-95 och tds e39 96-98? Det är samma hk och nm. |
|
| Det sitter samma motor i dem, alltså M51:an. | |
|
Ja det funkar säkert med den boxen. Jag ska nog köpa den. MAN SKA ÄNDÅ LÖDA KBELN PÅ PUMPPOLERNA, SÅ DET PASSAR SÄKERT. |
|
|
Kollade på KCR där är det olika boxar till 325/525TDS före och efter -95. Och jag har för mig att det är en annan pump + elektronikbox till den nyare modellen, men motorn i övrigt är lika. Så det kan kanske bli problem och få den att passa. |
|
|
Ja men det måste ju vara samma styrbox och elektronik för motorerna är ju identiska. Kcr kopplar nog in boxen genom en riktig kontakt och det är nog den som gör att det skiljer lite på modellerna. Koch boxarna måste man löda fast en kabel på en stor polskokontakt som lär vara idenstisk som i 325 tds. M |
|
|
Ja men det måste ju vara samma styrbox och elektronik för motorerna är ju identiska. Kcr kopplar nog in boxen genom en riktig kontakt och det är nog den som gör att det skiljer lite på modellerna. Koch boxarna måste man löda fast en kabel på en stor polskokontakt som lär vara idenstisk som i 325 tds. M |
|
|
|
|
Motorerna är identiska men inte dieselpumparna. Du kan ju alltid fråga Dieselmecken han bör ju veta hur det ligger till. Tänkta bara att det är ju tråkigt om den inte skulle passa. Lycka Till! |
|
| Jajjamen tack ska du ha. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.