AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
679

Hur vild kan en 325 E36 bli?

Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Tjenare alla motorheads!
Funderar nu på att byta till en 325 E36, en ganska ovanlig bil här i Finland. Troligtvis kommer jag inte kunna hålla fingrarna borta från motorn, så jag tänkte fråga av er som vet hur lätt/svårtrimmad den är? Med bevarad driftsäkerhet naturligtvis...
Ideer??

Funderat på kompressor från ESS, men det är lite väl dyrt kanske..
tackar!
Visa användare
203
makarow
BMW 520IM -99
Bygg turbo det klart billigaste i längden då det är lättare att hitta delar till det + att det finns mycket kunnigt här på forumet...
Använd sökfunktionen finns hur mycket som helst ska själv bygga turbo men jag ska bygga i en E30 men det kanske blir motorn från E36 (vet inte än)

Lycka till iallafall

Marcus Kylén
marcus@m-tec.se
Länk
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Jomen..
Nu är det ju så att jag är finne, det är rätt knepit att turbotrimma här...
Finns det nån som vet var man hittar typ 50 hk extra ur 325:an???
utan turbo alltså...
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Du kan ju alltid montera lustgas, fast du kanske är ute efter en mer permanent lösning?

Lämna in toppen på portning samt montera vassare kammar så är du la en bit på vägen iaf.
M50-M52 familjen är väldigt kostsam att trimma utan överladdning. Räkna 1000 kr per hästkraft.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Visa användare
472
w9816
D7 -??
Beemerfinne, inte kommer du lättare undan med kompressor heller, vad gäller besiktning alltså. Om det var det du tänkte. Och köp en 328 istället, 325or är väl inte direkt ovanliga längre efter att importen tagit fart...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.