|
|
|
|---|---|
|
Tog några bilder på bilen i torsdags kväll. Den är inte klar än men en bild tänkte jag dela med mig av. Länk Mvh Henrik | |
|
Mycket stilig bil! Så där ska en Z3 se ut. Rätt färg och fälgar :) Vad är det som inte är klart då? ///Foppa |
|
|
soda: ser ut som en M, men det står att du har en 2,8?? |
|
|
MatroxMGA: Kolla bakskärmarna så inser du snart att du blivit lurad ;) /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
det har du rätt i, tittade inte så noga :) Varför bygga om sin Z3:a 2.8 så den liknar en M??? Den ser bra ut, dock. |
|
|
MatroxMGA: Han byggde om den kanske för att han tycker att M-utseendet är snyggare. Jag har gjort precis likadant på min bil för jag tycker dom ser så tråkiga ut orginal utan M-optik och har ingen sportig look från början (åtminstone E36an). Z3 däremot tycker jag inte man behöver göra någon förändring på. ///Foppa |
|
| mycket mycket snygg...exakt rätt syling på den.. | |
|
inte så tokigt =) //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Bilen är beställd med de flesta M-delarna från fabrik, så som front, speglar m.m. Den är sedan efterutrustad med bakre M-stötfångare (för att göra plats för 4-pipigt avgas.) och M-roadsterns hjul. Inväntar lite mer chromedetaljer, t.ex störtbågarna. Mvh Henrik |
|
|
Liknar min orginal, men varför bygger man om en 2,8 till en M???????????????????????????????? 19" :-) VD med R&D "M ROADSTER" |
|
|
kanske därför man tycker en M ser bättre ut... så man kanske gör om den istället för att köpa en M eftersom man kansek är nöjd med en 2.8:a... //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
yatooil: Varför hade du M speglar på din 1.8, jo antagligen för att du tyckte det var snyggare =) //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
yatooil: Förra ägaren beställde bilen på det här viset, han hade även en M-roadster, en 01:a M5:a och en M3 Csl så jag antar att 2,8 smälte in bättre i detta skick =) Jag tycker förövrigt att 2,8 motorn har en karaktär som passar Z:an bättre. Ska man ha en M så skall det vara en Coupe då den har mycket vridstyvare kaross. Förstår inte riktigt vad BMW skulle ner med M3-rovan i roadstern för, bilen är ju inte dirket anpassad för den motorn. Mvh Henrik |
|
|
Once you go M, you don´t go back.......skämt åsida, tycker det var kul att BMW bestämde sig för att tillverka roadstern i M utförande. Tycker dock att coupen är bättre:) Har du fyra slutrör på ditt avgassystem också? |
|
|
Japp, det sitter ett Eisenmann rostfritt sportsystem med 4x70mm pipor på bilen. Mvh Henrik |
|
|
Håller med Soda ang motorvalet, skulle jag köpa någon av modellerna igen skulle jag mest troligt valt 2,8:an. M:n känns råare helt klart men kan bli något jobbig i längden. Men beror ju förstås på hur man vill använda bilen, tycker i övrigt att din bil såg riktigt lyckad ut och med det effekt systemet låter den säkert kul, speciellt nercabbat!! |
|
|
bunf: själv är jag frälst av 3.0 . Mycket mer kompetent rackare än 2.8. Hade jag haft 3.0 så hade jag nog inte lagt i kompressorn. soda: är det arktic siver? ser liksom mer blåaaktigt i färgen än min...? |
|
|
Jag har en fundering kring "sidoventilerna" på motorhuven. M-varianten är ju något kortare än haj-gälarna som vi andra har. På bilden kan jag inte se någon "glapp" varken bakom eller framför. Betyder det att bilen har hela motorhuven från ett M? Någon som vet om man kan byta hela huven rätt av mellan de olika modellerna? Roadster, Coupé, olika motorstorlekar? /Johan |
|
|
Japp bilen är lackad i Arctic Silver och nej jag har inte huv från en M-roadster bara gälarna, det är väldigt liten skillnad på gälarna så det ser inte alls konstigt ut som en del påstår att det skall göra. Mvh Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.