AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.373

Luftning av bromsar på 850

Bytte bromsok och belägg på min 850i igår men fick aldrig något "bromstryck" när jag satte ihop det igen.
Har för mig att de sa på bmw att det bara var att bromsa hårt ett tiotal gånger så luftade det sig självt, men så verkar inte fallet.

Någon som har något tips ?
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Jag hade definitivt testat att LUFTA samtliga bromsar , sk. självluftande bromsar är inget jag känner till även om man normalt inte behöver få in luft i systemet vid byte av klossar -

men du har ju även bytt OKEN och då måste man lufta systemet då du bryter oljeanslutningarna till oken samt att de nya ok du monterade dit garanterat innehåller luft även om de var pressade i botten.

Lycka till ! Var det 4 kolvsok du satte dit eller 8 kolvsok ? de är väll ganska ok som standard på 850 har jag uppfattat det som ?
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Har du bytt ett ok MÅSTE du lufta systemet, vad de på BMW menade har jag ingen susning om, för något självluftande bromssystem har jag aldrig hört talas om. Kanske de menade att om du bara byter beläggen behöver du inte lufta.

Jag skulle även passa på att byta bromsvätskan i hela systemet, även om du bara bytt ok+belägg på ett leller två hjul.

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.