|
|
|
|---|---|
femtjufem |
Jag vet inte riktigt om detta inlägg hör hemma här men hursomhelst: Om ca. en månad ska jag ner till tyskland o titta runt lite, leta efter ett par fina fälgar och så vidare. Semester + inköp av delar till bilen. Vilken stad ska jag åka till ? Det jag undrar är alltså i vilken stad i tyskland finns det mest delar och så till BMW och Audi. Är det någon som vet vad hotell kostar per natt? Tack på förhand. |
|
Hamburg är väl nära & bra för ditt ändamål. Hotell kostar 50-100£ för de enklare. Runt Reeperbahn kan man få zimmer för 20-30£ |
|
|
Ska du leta BMW så skulle jag rekommendera dig att köra ner till Bayern, t.ex. Nürnberg. Var själv där för ett par veckor sedan och de hade mer BMW än vad jag någonsin tidigare sett i Sverige eller någon annanstans i Tyskland. Åker du ner till dit så finns det många fina Bmw återförsäljare som t.ex. Bmw Niederlassung Nürnberg. Visserligen kan man tycka att det är en relativt lång sträcka att åka, men eftersom vägarna är så pass bra så tog de 800 kilometrarna från Puttgarden oss inte mer än lite drygt 5 timmar. BMW Niederlassung Nürnbergs hemsida: Länk |
|
|
Den första länken verkar inte vilja fungera, men jag hoppas att det går bättre med denna: Länk |
|
femtjufem |
LME - vad är zimmer ? roobe - finns det även Audi delar i Nürnberg? Tack! |
| Zimmer = rum. Reeprbahn = intressant område med många sexbutiker ;) | |
|
femtjufem- När jag var i Tyskland så var det endast BMW återförsäljare som jag besökte, men jag såg dock att det även fanns en hel del Audiaffärer där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.