|
|
|
|---|---|
|
Har lite problem med min bil, det är så att motorfläkten går även går när bilen inte har uppnått vanlig arbetstemperatur (låter lite volvo 740) har nyss motor men har inte märkt det att den gjorde på den förra motor, vad kan vara fel eller ska det vara så? kan nämas att jag har stoppat in en 325 snurra. tacksam för alla svar! | |
|
Det sitter fläktkoppling på motorn, så fläkten ska snurra hela tiden. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
svintoleffe |
Det jag tror vevarsel menar är att den låser hela tiden. Det kan nog vara dags att köpa en ny slirkoppling till fläkten. Bmw-Power MVH Leffe |
|
Sätt dit en elfläkt och en vippknapp. Sen slår du på den när du står stilla när inte vinden kyler. Var bara noga med vikken riktning fläkten går åt så du inte sätter den fel:D _ _ _ _ _ _ E30 2,3L med lamelldiff!!!! |
|
|
så det är alltså dags att byta fläktkopplning då? blir så trött på att höra det där fläktljudet så man håller på att bli galen! tycker den tappar lite hästkrafter när fläkten sätter i gång och jobbar för fullt och det gör den efter 10 minuters körning från det bilen har stått över natten, så ska det väl ändå inte vara? |
|
svintoleffe |
Direkt när du startar bilen så ska fläkten starta och låta utavhelsike, sen ska den sluta med det, sen ska den bara starta när bilens tempratur börjar stiga. Bmw-Power MVH Leffe |
|
Viskofläkten snurrar med från start kall motor, men följer inte varvtalet förrens motorn blir för varm, ingreppet beror på hur varm luft som träffar kopplingen genom kylarens kylflänsar. Den ska inte låta när motorn är kall, dock så snurrar den alltid med men kan lätt hållas fast med handen innan motorn blir varm! Troligen är din viskofläkt dålig och därför inte fungerar som den ska! ///Magnus |
|
|
Den går att justera precis hur känslig man vill ha den. --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
deejaywasp: men om viscokopplingen är slut så är det bättre att byta den först :) MVH Johan K |
|
| mmm ska prova imorgon att byta koppllingen till fläkten och se om det blir bättre, kanske den går upp till vanlig arbetstemperatur då oxå? tror ni mitt problem med att bilen inte blir varm kan ha att göra med att fläkten krämar på för mycket luft till motorn? | |
| har ju iofs inte rätt luftmängdmätare heller till den men det kanske är lite långsökt att det skulle vara den som spökar, får den nya imorgon =) | |
| var kan man köpa en ny sådan och hur mycket kostar dom ungefär? | |
| på bmw om man vill betala ca:3.900 kr =) annars är det bara att söka begagnat, hittade en för 400 kr här | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.