|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Det är såhär att jag nyss köpt mig en e28 M, med dendär datorn å grejjer. men jag kan ej ställa in klockan dvs det står "----uhr" samt "----dat". Och då antar jag att man måste skriva in "----code" innan man nu kan ställa in klockan osv. Och den koden har varken jag eller förra ägaren, Vet någon utav er hur man kan komma förbi koden, och kanske kunna skriva in en egen ny kod? Mvh | |
|
Tryck bara på 1000, 100, 10, 1 tills rätt tid visas, sedan på set (eller S/R). Fungrar åtmintone på E32/E34 och finns beskrivet i instruktionsboken. Även CODE-funktionen kan du läsa om där. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Det är såhär att när jag trycker på 1000 100 10 och 1 så händer ingeting, iaf ingenting inne på DAT och UHR. men på code så funkar det. Jag tror det är så att den är låst eller så måste man skriva in koden för att få det till å fungera. jag har tyvärr ingen manual till bilen :( | |
|
Grattis till en fin bil! Tyvärr kan jag inte sådana tekniska grejer. Har alltid lämnat in min bil hos bmw för olika rep. samt service. Lycka till! Trevlig Valborg |
|
|
Tack så mycket, Jag var tvungen att följa trenden bland kompisarna, då de kör e28 528 med m5 3.8l motor samt m5 e39. Hoppas kunna köra ifrån dom innom snar framtid. Om någon har en server där jag kan lägga upp bilder så säg gärna till så kan ni få se bilen på bild Trevlig valborg jasmin! |
|
|
Du måste kanske trycka på s/r innan du kan trycka in tiden sen trycker man på s/r när man är färdig också. CODE är väl en startspärr om jag inte minns fel. |
|
| Fungerar tyvärr inte att strycka på set/res. har testat att trycka på alla möjliga knappar kring färddatorn men den vill inte som jag vill hehe | |
|
Inställning av klocka! 1. Tryck i ett litet hål nedtill till höger med en penna. 2. Ställ in tiden med knapparna 1000 100 10 1 3. Tryck i det lilla hålet Detta funkar! mvh BLJ |
|
|
Tackar bengt, skall testa så fort jag är hemma igen. Mvh |
|
|
Code är startspärr! Stanna motorn men ha nyckeln i läge till. Tryck på code och mata in en code med siffertangenterna och trycke sedan på s/r. Efter det kan du inte ens starta bilen med din egen nyckel. Du måste först mata in coden igen och trycka s/r. Glöm för guds skull inte bort koden om du använder startspärren. Bmw är rätt okey!! |
|
| Hehe okej det skall jag tänka på. det är ju inge vidare om man inte ens kan starta sin bil =) | |
|
Bengt: fungerade utmärkt att ställa klockan i min bil, tackar! //U |
|
| Samma här. det gick strålande. Tack även här! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.