AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
915

Dagens i-landsproblem

Hmm. Monterade en ny nummerskyllshållare bak på BMW:n igår. Nu står det www.autopower.se istället för den tyska bilfirman där den såldes.

Nu till i-landsproblemet.
På bilen sitter det nya EU-skyltar med en liten eu-flagga i ena änden. Skylten blir alltså lite längre än de vanliga. Kruxet är ju hur den ska monteras. Vanliga skyltar monterar man ju i mitten på bakluckan så att skattemärket är rakt under BMW/Peugeot-märket. Monterar man en EU-skylt i mitten så blir ju skattemärket lite flyttat åt höger. Detta gör det hela assymetriskt och inte speciellt fint. Man kan ju flytta skylten lite åt vänster så skattemärket hamnar i mitten, men då hamnar ju inte skylthållaren i mitten på bilen och således står www.autopower.se alldeles för långt till vänster. Hur man än vrider och vänder på det så blir det alltid något som står fel. Hmm.

Snälla Bullen, hjälp mig. Vad ska jag göra?

OBS! Skylt utan EU-märke är inget alternativ!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

:))

Ja, det där kan man verkligen kalla i-landsproblem...

Ska snart montera min nya skylthållare (med eu-skylt) så jag är också rätt nyfiken hur Ni andra gjort. Men är det något man tänker på verkligen ?

/Anders
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Njae, skylten ska sitta mitt i det utrymme som är avsedd för just skylten. Att skattemärket hamnar snett i det förhållandet får man nog leva med.. :)

/Anders
Länk
H&
126
H&M
645ci -04
Jag skulle montera så att skattemärket hamnar under BMW-märket sen så skulle jag be en firma tillverka ett klistermärke i rätt storlek som täcker det gamla autopower märket men gör så att det nya autopower märket hamnar centrerat under BMW loggan. Hoppas ni hajar =)

/Johan

Hellre rik och frisk än sjuk och fattig.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Går det inte att beställa skyltar utan EU märke numera?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jo.

/Anders
Länk
Fråga Bangle, då får ni berättat för er vad som ser mest "dynamiskt" ut iaf... ;-)

Mvh Elvis
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Personlig skylt löser problemet.... där sitter skattemärket längst ut till höger ju! Kostar visserligen 5.000 spänn, men vad gör man inte för att få symmetri på sin pärla?? Fast jag vet inte om man kan få den personliga skylten som EU-skylt, tror inte jag sett någon.
Såg förresten en cool personlig skylt igår, tyvärr på en S..B:
III1III - lite skyltspray på den så är det nog omöjligt att identifiera om man 'fastnar' på bild i en fartkamera..... ;=))

/// Gunnar E.
Tack för svaren. Lutar åt att det blir skylhållaren i mitten och skattemärket vid "sidan av". Blev bäst så, ute och provade på alternativen på bilen nyss.
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
En tanke som dök upp.... kan man tipsa Autopower-shopen att ta fram en skylthållare med en 'flärp' i högerkanten, i samma storlek som EU-blaffan? Där kunde man själv sätta valfri dekal.
Jag har en (bortmonterad) hållare för gamla typen av plastskylt, där det sitter ett EU-märke på en sådan flärp till vänster om själva skylthållaren. Flärpen ser ut att vara ditsatt separat (med dubbelhäftande tejp eller nåt), kanske finns att köpa löst?

Hållaren satt på 325-coupén, monterad så skattemärket var centrerat. Det såg OK ut men tyvärr skavde 'EU-flärpen' mot lacken i vänsterkant eftersom nåt pucko (hos BMW-handlaren antagligen) monterat skylthållaren för 'tajt'.

/// Gunnar E.
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
gunnare--> har också sett den skylten! ser ut som en streckkod. det är ju att tigga om att få repor i lacken.

*om en människa behärskar allt, är hon inte obehärskad då?*
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Såg en personlig skylt i EU-utförande idag. Den satt på en E46 Touring tillhörande MABI biluthyrning. Såg helt OK ut med det blå EU-fältet till vänster och 'skatteugglan' till höger. Såvitt jag kunde se satt hela paketet centrerat i en vanlig skylthållare.

/// Gunnar E.
Visa användare
81
Foten
325ia coupé -93
skit i EU skyltarna dom e ju hur fula som helst!
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
Jag har hittat den perfekta lösningen (enligt mig själv då..):
EU-skylt fram och vanlig bak. På så sätt fylls utrymmet i stötfångaren ut fram och skattemärket kommer ändå rakt under BMW-märket.

Fram:
Länk

Bak:
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.