|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt börja med en liten viktminsknign projekt i min bil. Det som är rätt naturligt är att ta bort verktygen och domkraften och reservhjulet. där får man runt 15 kg totalt. Sedan är insynnsskyddet/last skyddet en tung rackare: 12 kg. men jag tror jag vill ha ett stag i aluminium i dess ställe för att behålla mittkarrosens styvhet. men vinsten borde ändå vara runt 10kg. så nu har jag 25kg lättare bil. vad mer? | |
|
Huven, framskärmarna, dörrarna och bakluckan är tunga, bara att plocka bort. Tycker du det drar lite för mycket, vill addera lite vikt och har pengar till övers så tycker jag du gjuter upp delarna i kolfiber och monterar. Ciggtändaren väger väl sina gram.;-) Skämt o sido, Fälgar är ett enkelt sätt att få ner vikten, det är stor skillnad i vikt från fälg till fälg. Nu vet jag inte vad dina väger men ändå. Däck! extrem lågprofil borde vara lättare. Inredning med dämpmaterial brukar väga en del. Stolarna kan bytas ut mot betydligt lättare, frågan är bara vad du ska använda bilen till? Sen kan du ju alltid stoppa en stor helium ballong i bagagen! Lycka till, vi ses väl på lördag. Z3MPOWER |
|
|
jo, mina väger bly. 18" och 9" respektive 10" på bredden.... men jag vill inte gå tillbaka till 17" av rent visuela skäll. Kanske en uppsättning ac superlätta Oz fälgar emd R -däck bara för banlek? men det blir runt 30K direkt , kan börja spela på oddset genast ;-) |
|
|
Stolarna! troligtvis en av de bästa moddarna för att sitta still ordentligt. Det bidrar även att org.stolarna väger bly. zodiaken klämde in Sparco Evo i sin z3c, han har nog mer info (det är TRÅNGT i kupén :) mvh Anders PCS #8050 BMWCS #4727 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.