|
|
|
|---|---|
|
Tjena! jag har 302mm framskivor på min bumse med enkelkolvsok,jag vet att det går att byta till 4-kolvs ok,men hur stora är skivorna på övriga modeller?vill ha så stort som möjligt!vet att det sitter 324mm f.r.o.m 96 (740,750)vet ni om det passar om man byter skivor +ok utan att använda adaptrar,finns det större?vilka är era erfarenheter? torsk på v12 | |
|
Fungerade helt perfekt på min 740 utan någon ombyggnad. Lyckades däremot att bromsa sönder en styrled när jag var ute och testade efteråt. Kanske lika bra för den hade säkert gett upp förr eller senare ändå. Rikt pris på skroten för oken är ca 1000-1500:-. Värsta förslaget fick jag av en skrot i Säter trakten 4500:- för båda, med motiveringen att "de kostar faktiskt över 6000:- st nya hos BMW"(de har säkert kvar dem än i dag). Lämna gärna in dem hos någon bromsrenoverings firma för genomgång före du sätter dit dem. Skivorna (324 x 30mm)köpte jag hos BMW. De kom tydligen som standard på 750 from. 91- Använd sök funktionen här på forumet så hittar du mer : Länk Lycka till ! |
|
|
tjenare! jag har BMW´s stora skivor på min, även 4-kolvsoken, tydligen någon "autobahn" historia enligt BMW firman här i stan. Jag köpte nya originalskivor på BMW och "green stuff" belägg! nyper som satan vid inbromsning =) (ursäkta uttrycket) mvh: mr_majzoo! |
|
|
tjena! tackar för era svar!,sökte på bromsar och fann att det sitter 340mm på vissa m5 ,men det framgick ju såklart inte om det passar på min bumse,men det var tydligen samma fjäderben på dessa m5 och 540,någon som vet om det är skillnad mellan dessa fjäderben och mina? torsk på v12 |
|
|
Här har du en länk till ett vänster ok. Köpte mina just på denna skrot och kan verkligen rekomendera dem. Länk Vet inte var du har sett 340mm skivor, men enl. BMW´s ETK så är det 315 x 28 på både 3,6 & 3,8 modellen. (Jävligt kul att anv. ETK´n mot Bildelsbasen när skrotarna oftast anger chassie nr. på objekten) |
|
|
Jo du hade faktiskt rätt ang. de större skivorna. Dessa var monterade på M5 from. sommaren 94-. Måtten är för fram 345 x 32 (vänster 34 11 2 227 735 samt höger 736 på slutet) och för bak 328 x 20 (34 21 2 227 844). Förutom dessa så finns det ju Alpina grejer som kanske passar. Men mest bromsar för pengarna måste ändå bli de från 750 91-. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.