|
|
|
|---|---|
| Hej alla BMW freaks. Jag har en BMW 528 96:a som ev. ska säljas. Någon som har en aning om vad man kan få ut för den vid privatförsäljning? Bilen har haft bara mig och 1 tidigare ägare (Helt privatkörd) Mil: 13.400 Fullservad. Ej läder men som vanligt det mesta som fanns då: Telefon.kommunikationspaketet,Stora datorn,klima,restvärme,Stereo (Ej cd-växlare!) Svart metallic i ypperligt skick. Ny koppling på den. Värde fullt recondad, vad tror Ni? Funderar på att köpa en nyare 530i. BMW rules!!!!! | |
|
Vill du ha den såld så är nog 80-90kkr realistiskt. Det finns många BMW att välja på på marknaden. Bmw är rätt okey!! |
|
| stämmer mätarställningen så tycker jag att du bör få ut ca 100kkr. lycka till ... | |
|
Tror att runt 80KSEK är en rimlig förväntning. /Simon |
|
| Har kollat lite på "marknaden". Det finns billiga bilar ja, men min har gått lite och är i så fint skick mot många man ser på nära håll...Uppskattar alla kommentarerna. Min egen gissning är runt 100t Kan dock vara lite svårt. 80t är dock orealistiskt lågt. Firmorna betalar runt 75t per telefon och vid inbyte runt 100t (För 200t kr. bil) Kom gärna med flera synpunkter,tack! | |
| Ca 80.000:- om den är i ypperligt skick som du skriver. | |
|
Min erfarenhet när det gäller köpare är att skicket är underordnat priset... Men allt beror väl på hur snabbt du vill ha den såld: sätter du 80k så borde det inte ta särskilt lång tid, kräver du 100 så går nog det med, men då får du nog räkna med att den får stå ett tag. Men det är bara mina tankar... Mvh Elvis |
|
|
Instämmer med BoogieElvis. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
Jirar |
Vart lite nyfiken på ditt inbytespris hos handlare, alltså du skriver att dom betalar 75 på telefon eller 100 om du byter in den. När du ringde och fick priset 75tkr var det inte tänkt att bilen skulle vara ett inbyte då eller? Tycker dom sen att din bil är värd 100tkr bara för att du skall köpa en ny bil där? Låter märkligt. Din bil listar ca 75-80 tkr i grön listan, men med tanke på hur marknaden ser ut idag samt hur mycket 5-serie bilar som finns så verkar du ha fått ett jäkligt bra inbytespris. Jag tror tyvärr inte att du får så mycket för bilen som dom sagt på telefon. |
|
En bit över 100000:- ska väl inte vara några problem att få om den är i ypperligt skick.Om ni säger 80000:- hur många finns det till salu för det priset och de som finns hur ser de ut och hur är skicket Man får ju vad man betalar för. "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen Länk |
|
|
Det är bara att söka lite, på blocket tex. Bruka finns gott om 528:or under 100.000:- . Räkna sedan med en prutmån på mellan 10-15kkr på vissa. Alla är självklart inte fina men en del är det. Letade nyligen 523, 528 själv och ringde på ganska många bilar och uppskattningsvis 80% av bilarna var osålda och priset var helt klart diskutabelt. |
|
|
Tips, sätt ut en annons. Börja med 100.000:- så får du se hur intresset är. Kanske har du tur, vissa kanske säljs för 100.000:- och då är det bara att gratulera. Men privatköparna brukar ha hyffsad koll på priserna. |
|
|
Jag tycker det är intressant hur ni resonerar. Säg att bilen hade rullat drygt 20' mil, vad hade den varit värd då? 60 tkr med 10' i prutmån? Runt 100' låter vettigt, är den fin och som du beskriver den så borde det inte vara några problem. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Jag kan sträcka mig till att man kan få ut 85.000:- kanske. (Antar att då att den har CD) Mina värderinga bygger på vad jag själv skulle räkna med att få ut om bilen varit min och jag ville sälja den inom de närmaste veckorna. Jag hade annonserat för mellan 90-95 och räknat med att pruta en del. Givetvis går det inte att värdera en bil så exakt då man inte sett den. Skulle den gått en bit över 20.000 mil kanske man får mellan 70-75.000:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.