|
|
|
|---|---|
|
Hej! Var sitter lufhålet till bensintanken på 325i cabrio -94? Jag tvättade bilen ganska ordentligt med högtryckstvätten (bilen bor ju granne med Bilsports putsmästare ;-). Jag hade lite startproblem sedan som tydde på vatten i tanken (K-sprit och lite envishet så startade bilen och gick utmärkt igen). Jag vet att på mammas gamla golf generation 1 så satt lufthålet på röret precis bakom tanklocket och röret gick genom bakre hjulhuset. Röret blev alltså utsatt för hjulsprut och stänk hela tiden och med tiden så rostade hålet upp och blev större och strax innan mammas bil fick nytt rör kunde man inte köra i regnväder för det stänkte upp så pass mycket vatten som hamnade i tanken. Men de bayerska ingenjörerna måste väl ha någon bättre konstruktion? /Patrik, som vill veta var man ska tvätta lite lugnare nästa gång /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk | |
|
Jag har oxo haft problem med det på min men då var det bränsleledningarna till och från motorrummet som var igensatta. De blåstes rent av BMW när bilen ändå var inne på lack... Sen gick bilen kanon (utan att det blev för mycket undertryck i tanken) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.