|
|
|
|---|---|
|
Är mkt sugen att köpa en katersättare från Hamman, säljaren hävdar att har man bra värden innan ska denna oxo klara en besiktning. Utseendemässigt ser den juh ut som en kat, men kikar man genom den är det juh bara som lite nätgaller och mer eller mindre fri sikt genom den. Kan det stämma att den klarar besiktning? Själv är jag skeptisk och misstänker att jag kommer få pula avgassystem varje år. Och ni som har racekat/katersättare hur har ni gjort era övergångar? "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe | |
|
Skulle tro att det är ganska kört. Jag har precis fått på min kattersättare. Jag ska kolla värdena och se hur det ligger till, tror knappast att det går utan katalysator...tyvärr. Men vilket ljud de blir..underbart vid segdragningar speciellt. ///M3 |
|
|
En fullt frisk modern bil med elektronisk bränsleinsprutning kan mycket väl klara kraven vid en utsläppskontroll utan katalysator. Men det är fortfarande inte tillåtet att köra utan katalysator... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
en m3 är nästan svår att få igenom med katt.. Min bil Länk |
|
|
STOFFE: "svår med katt". Jag besiktigade min i mars. Den hade gått ca 5km innan. Värdena var mycket bra, trots att den inte var helt varm. Så det är nog olika på olika M3:or det. ///M3 |
|
|
De snart 3 åren jag har ägt M3:an har jag haft klockrena värden långt under gränsen. Aja får fundera lite mer på saken. Tackar för svaren och då helst av den alltid så kunnige Jesperado. Ingen som har bild på montering? Undrar fortf lite över hur man ska fixa övergången mellan "katen" och originalrören så bra och snyggt som möjligt. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Hmm... Nu vet jag ju inte hur det är för bensinarna, men för dieseln: Mäter SBP fortfarande NOx-värdet i avgaserna, som katten tar väck? Ifall de inte gör det är det väl bara att ta bort katten? |
|
|
NOx har aldrig kontrollerats och kommer sannolikt aldrig att kontrolleras vid en kontrollbesiktning. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.