AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.240

Koppla ur batteriet ?

ma
35
martin74
523 -00 Automat
Ursäkta en idiot ;) mer var kopplar jag loss pluss polen till batteriet på en e34. Batteriet sitter väl under baksättet men dit under kommer man inte utan dynamit verkar det som.

Martin
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Inte så svårt.Ta ett stadigt grepp under framkanten på sätet å dra uppåt,kan vara lite knepigt men det går.Börja med höger sida, sedan vänster.

BMW e lag
ma
35
martin74
523 -00 Automat
Tester det, tack !
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Plocka ALDRIG att ta bort pluspolen först, börja alltid med minuspolen. Annars riskerar du kortslutning om du nuddar karossen med verktyget som du lossar pluspolen med.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Det är väl samma sak när man kopplar in batteriet, att man kopplar in pluspolen först och sedan minuspolen för att minska risken för kortslutning...
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jögge38: Stämmer: pluspolen sist av, och först på.

Formulerade mig lite konstigt innan, skall vara: Plocka ALDRIG bort pluspolen först, börja alltid med minuspolen.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Inte behöver man väl lyfta på baksätet för att koppla ur batteriet, det finns ju en liten lucka på baksätets framkant där man kan koppla ur batteriet.
ehh.. den luckan kunde då inte jag koppla bort batteriet på.. Förresten stoppa in en rund och fin skruvmejsel under sätet så nära fästena som möjligt och bryt upp baksätet. Funkade iaf fint för mig: (var rädd att jag skulle bryta sönder sätet när jag försökte rycka upp det)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.