AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.072

Hur får man bort ljudet av skinnstolen mot mittkonsolen ?

Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Hej!
Har lite irriterande ljud på min Beemer..
Antar att skinnstolarna blivit lite nedsuttna i ryggstöden, för det finns bara en ca 2mm marginal till konsolen där handbromsspaken sitter i, så stolen gör ett gnekande ljud mot konsolen varje kurva.. =(
Jag har stolarna i lägsta läge eftersom att jag är rätt lång, antar att det blir mindre närkontakt i högsta läget, men det hjälps ju inte..
Likadant på passagerarsidan kan tilläggas..
Börjar fundera på om man kan flytta stolarna ca 1cm ut mot sidorna av bilen ?? eller har någon annan hittat en bättre lösning ?
Jo
20
Johan_L
320i -99
Jag har inte just det problemet, men ett annat som kanske kan hjälpa ändå.
På E46 med armstödet i mitten så ligger bältesfästet och vibrerar mot mittkonsolen, speciellt på passagerarsidan när ingen sitter där. Det går att peta ner den mellan skinnstolen och konsolen, men så fort någon använd det så skramlar det igen.

Jag tog en bit svart filttyg, liknande det man har på t.ex. biljardbord - fast svart, och klippte till bitar som passar in snyggt och limmade dit. Om man inte kryper in och kollar så syns det inte alls - och nu är det knäpptyst.

Kanske Du skulle kunna sätta ngt liknande mellan? Just när skinn glider mot plast så låter det, men om man bara har ngt mellan som får bort friktionen brukar det hjälpa. Lyft t.ex. på dynan i en vanlig skinnfotölj så har de just liknande tyg där mot stommen.
Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
Prova att gnida in lite siliconspray på stället för att minska friktionen...

// Anders
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Hmm, funderat på lite tyg, men det syns rätt bra där i mitten av bilen.. får kanske bli en nödlösning om jag inte kommer på nånting annat.
Men ska testa det där med siliconspray.
Tack för tipsen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.