|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Håller helt med Simon och Kalle i den här frågan. Tror att man fått en hel del skit för vissa värderingarna genom åren här MEN det jag har inte fått en enda motbevisning på att värderingen skulle vara helt fel. Det är inte så sällan man får höra hur man minsann inte tänkt släppa den under xxxxxx och att jag minsann får ta och visa var man kan få tag i en bil 'som min' som är i utställnigns-/ny-/samlarskick. Men i 99 fall av 100 blir det ALDRIG någon återkoppling i tråden att bilen blivit såld, och ännu oftare försvinner annonsen från powerbörsen/blocket inte på grund av att bilen är såld utan för att tiden gått ut. Under användarprofilen? Ja där står samma bil kvar. Självklart kommer du inte få en 100% värdering genom att fråga här på forumet. Men om du är ärlig när det gäller skick/skavanker och återberättar historiken samt utrustningen på ett så detaljerat sätt så möjligt så kan jag lova att du får fram ett pris som är hyffsat nära försäljningspriset. Om du som säljare verkligen vill bli av med bilen innan det blir borttagen på blocket.se. Lika lite som en entusiast väntar ut en annan entusiast som vill betala 50.000 extra för trimmet/stylingen/utrustningskombinationen är representabel för snittköpet lika lite är ett köp där personen säljer 50.000 billigare för att kronofogden är i hasorna. Någonstans måste man skapa en snittbil/köpare/säljare för att få det att gå ihop. |
|
Mattias Larsson |
Men Kalle, då håller du ju med! Du skriver: "I många fall håller jag absolut med om att man oftast får vad man betalar för..." Det är ju precis vad jag säger. Ja, det finns undantag men det har jag ju skrivit 3 gånger nu. Men det viktigaste som du inte verkar förstå är ju det som hela den är artikeln gick ut på. Olika förutsättningar. Du och många som sitter här på forumet dagarna i ända, (det gör jag också ibland) har ett synsätt men det är inte representativt för medelköparen. Vilket som är rätt eller fel vet jag inte men jag tror att någon som läser på detta forumet med bristande kunskap visst tar till sig vad "aktiva värderare" säger. Hur detta kan vara så långsökt det kan jag inte förstå. Acey: Vet inte riktigt vad du vill ha sagt! Läs igen vad jag har skrivit! Det handlar ju inte så mycket om vem som värderar för lågt eller högt. Det handlar (hur många gånger kan jag säga det och ändå missförstår man mig) om olika förutsättningar. Kan inte förstå hur det kan vara så svårt att greppa. Jag kräver självklart inte att ett värderingsforum ska klara att göra en 100% värdering, det är ju helt omöjligt. Det är bara det att det finns för många förståsigpåare som har väldigt bestämda åsikter och de tar inte hänsyn till dessa olika förutsättningar. Mvh Mattias |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.