AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.452

535iAM Växellåds byte, Automat till manuell HJÄLP!

Sida 2 av 2
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Varför finns det inte en edit funktion...

det skulle givetvis stå...
Och ditt erbjudande är taget...ang betalning ;-)

/Pelle
Hehe, Igår försökte jag riva ner lådan. Det resulterade i att jag såg ut som en höna. Skruvarna var inte så värst farliga. men efter att man lossat alla ingående slangar och att det runnit ut sådär 3-4 liter från dom på golvet. Så visst fan ska man lägga hela huvet och håret i den stora pölen(fungerar nästan lika bra som hårvax). Samt att kompisen gick och snodde spån från min lillebror, sånt som man har till hamstrar å grejjer. Det la han i pölen och i pölen och spånet låg jag och rullade mig fram å tebax, ett jävla vickande å ryckande, Men inte fan lossnade lådan. Konvertorn sitter fast på svänghjulet, och vad jag har fått för mig så skall den följa med själva lådan när man tar av den. Sen när man gett upp hoppet om att få av lådan så kommer man hem och frågar, varför i helvetes fan den inte gick av, då skulle man tydligen bända mellan svänghjul och konvertorn, precis som jag trodde. Men men, idag är det nya tag och konvertorn lär lossna med kofot =).

Pelle kommer du förbi en sväng idag och fixar med elektroniken? =))

Mvh
Paap Reeder
Hej!
I det hål i vevaxeln dit du skall peta in pilotlagret sitter idag knvertern pigg.
Det kan vara kanska rostigt "därikring" varför nog pinen (med en diameter på ca 25 mm) sitter hårt.

MVH /// Paap R
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Har du lossar dom tre bultarna som håller konverten på startkransen då?
det är fastskruvad och lär inte lossa utan att dessa bultar är borta......
Lossas genom ett hål på höger soda långt ner på blocket framifrån, sitter ett gummiskydd där som man tar bort!
17mm fattning på bultarna!

Är dessa lösa så kan det hjälpa mycket att ha lådan rak och inte låta den droppa ner, då nyper axeltappen på konverten fast och lådan kommer ner utan konverter (innebär ännu mer olja på golvet, och det lätt inte roligt hos dig......))))

Lycka till!

///Magnus
e21-racing. Hehe nej bultarna som håller konvertorn är inte borta. men jag fick av lådan ändå. Jag bände så in i helvete med en kofot, sen trilla den ner =). Skall lossa konvertorn nästa vecka på det sätt du beskrive, likaså beskrev pelle person detta för mig, så det skall nog gå bra. på söndag nästa helg så är nog konverteringen klar!.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.