|
|
|
|---|---|
|
Kollade precis på Insider. Före har dom arrangerat fel på Volvo, Ford och VW med rätt skrämmande resultat. Saab gick igenom mycket bra och jag blev själv överaskad över en branch man några gånger kan kalla vilda västen. Undrar hur BMW's märkevärkstäder står sig jämnfört med dom andra?? "Best Man Wins" Mvh Eivind | |
|
Mjo SAAB va nästan för bra.. men BMW:s verkstäder kommer nog snart borde skicka in mail å fråga om dom kan göra likadant..!! och sen en sjysst M3 tårta kanske!? eller vad tror du? :) |
|
|
Helt klart svinbra jobbat av saab verkstäderna , riktigt föredömligt ! Med sådan service och pålitlighet skulle jag inte vara rädd att lämna in min bil. |
|
| Riktigt bra av SAAB, när inte ens Robert Aschberg efter flera försök lyckas klämma dit dem... Nästan lite väl bra när en verkstad gjorde samma jobb gratis som en annan debiterade 500 kr för. | |
|
Haha, helt underbart! Vore nog inte helt fel med en Map Tun modifierad 9-5 Aero... ;-) Enligt brorsan som pluggar till mek använder Saab något felsökinstrument som kallas för "Tech2" el. liknande som tydligen ska vara riktigt överjäkligt bra... Sen ska man nog heller inte vänta sig alltför bra resultat om Aschberg & Co hade tagit en E34 el. dyl. och knallat in på Solna efter vad man läst om dom på flera trådar... Mvh Elvis |
|
|
min kompis som är bilelektriker och han säger också att tech2an är helt över lägsen volvos vadis och bmws dis |
|
| Mycket bra jobbat utav SAAB måste jag säga, blev facktiskt lite imponerad. | |
|
Att en firma gör en sak gratis hedrar dom verkligen! Det vinner dom hårt på i längden då den kunden förmodligen kommer tillbaka för sist var det ju gratis... |
|
|
Jo, det smärtar nog rejält att vända sig till en Saab värkstad... :D --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Olof: Nu ska vi inte göra narr av stackars Eivind, han kan ju inte rå för att han är norsk... På norska heter det "verksted" och om man då kommer till ett land som envisas med att blanda in en massa "ä" så blir det fort lite förvirrat... ;-) Mvh Elvis |
|
|
Elvis språkkurs del 2: uttalsmässigt blir det: "Värsstä"... :-) Mvh Elvis |
|
|
Vi på Saab är duktiga! För detta gäller väl alla sorters SAAB-verkstäder ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Kristian: Vad jobbar du med för SAABar? Den sista meningen skulle ju kunna tyda på att du exempelvis är flygmek? Mvh Elvis |
|
|
BoogieElvis: Det är lungt. Inte lika lätt å lära o skriva svenska enbart av tv/internet vet du. Pratar endast med norska företag hela dagen på jobbet.. Så det blir nog inte sista gången jag skriver nåt fel, men det kan säkert dom flesta leva med. Kanskje ett "svenska för invandrare-kurs" vore på sin plats ;) "Bilar jag ägt/äger: 325 + 325 - max laglig hastighet = 540. vill ha!" Mvh Eivind |
|
|
Kanske heter det på svenska ;) så lång tid tog det å skriva fel..... "Bilar jag ägt/äger: 325 + 325 - max laglig hastighet = 540. vill ha!" Mvh Eivind |
|
|
Eivind: nej, jag känner igen problemet, jag bodde på östlandet i sammanlagt tre år och jag talar oerhört bra norska om jag får säga det själv (brukar ta några minuter före man får fråga: "du er ikke norsk opprinnelig, er du vel?") men skriftligt är det katastrof... ;-) Mvh Elvis |
|
|
Jaja, jag var bara tvungen ;) --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Tvivlar inte alls på att saab:s felsökningsapparaturer är bättre än allt annat på marknaden , dels är det svenskt och svenskar är av tradition duktiga på elektronik och saab är mycket proffsiga båda på bilsidan , flygplan och aerospacedelen , tex. utvecklades ju gripen utan styrsystem då det då inte fanns tillräckligt små , lätta , strömsnåla datorer för att klara den behövda beräkningskapaciteten. det kallar jag klass. (styrsystemet tillkom altså senare då microprocessorerna hade nått upp till det gripen behövde) |
|
|
Wadel: Jag vill minnas att TECH 2.an kommer ifrån GM och tillverkas av Hewlett Packard. Mjukvarans ursprung vet jag inget om. Föregångaren ISAT var säkert ett Svenskt hembygge. /Johan Riktiga män kör sedan. |
|
|
olja>> Mjukvaran till Saab knåpas ihop i Trollhättan. Mvh TD04 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.