AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.735

Tusan också! Nu har det börjat rassla om M3:an...

Sida 2 av 2
Va
24
Vall Enberg
M5 individual -93
Har ett 50 mil gamalt urtrampnings lager och min låda skramlar som alla andra M5 gör.

Valle
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Kul att tråden plötsligt vaknade till liv igen! Ärligt talat så har jag struntat i ljudet den senaste tiden (så länge man inte lyssnar efter det så tänker man inte på det). Faktum är att det ofta inte låter speciellt mycket och förmodligen låter det inte mer än normalt på dessa bilar. Man är alltid lite petig när man köpt ny bil och lyssnar kanske onödigt mycket efter "konstiga" ljud. När jag för några år sedan köpte en Yamaha R6 så var jag helt säker på att jag hade fått tag på ett måndagsex eftersom växellådan klonkade ganska mycket när man tryckte i tvåan. Det visade sig dock efter test av andra exemplar av samma modell att den skulle vara sådan. Alla modeller, vare sig det gäller bilar eller motorcyklar, har sina egenheter och det är bara att acceptera dessa.

Förövrigt tror inte jag att rasslet har med urtrampningslagret att göra. Även om ljudet försvinner gradvis i takt med att kopplingen trycks ned så kvarstår ju fakum: ljudet försvinner när kopplingen är nedtryckt vilket det inte skulle göra om det var urtrampningslagret.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Precis: Om det vore urtrampningslagret så skulle den bete sig tvärtom, ljudet skulle komma när man trampar ner kopplingen och inte tvärtom. utan det är nog som så att det lila missljudet är när bottenstocken ligger och roterar med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.