AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.194

Bakvagnsproblem e46!

to
268
tooon
325ix -07
Mycket har man läst om e46an, bussningar behöver bytas, dåliga dämpare, spindelleder o s v.

För er som är medlemmar (e46fanatics):
Länk

Är det bara jag som inte hört talas om detta problem förrut??
Låter helsjukt och tydligen något vanligt förekommande på tidiga e46or (kupé)

Mvh
/ Peter
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Jo jag läste om detta i någon biltidning för någon vecka sedan. Det kan bli så om man drar släp eller lastar tungt osv. Inte speciellt vanligt enligt BMW sverige. Dem har förlängt garantin rejält just på detta fel. Kommer inte ihåg men har för mig att det är 10 000 mil. Och de är visst rikgtigt dyrt att åtgärda. Enligt BMW så märker du det mycket väl om du har detta problem.

Mvh
Kristian
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Jo jag läste om detta i någon biltidning för någon vecka sedan. Det kan bli så om man drar släp eller lastar tungt osv. Inte speciellt vanligt enligt BMW sverige. Dem har förlängt garantin rejält just på detta fel. Kommer inte ihåg men har för mig att det är 10 000 mil. Och de är visst rikgtigt dyrt att åtgärda. Enligt BMW så märker du det mycket väl om du har detta problem.

Mvh
Kristian
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"

Mvh
Kristian
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Oj då! Hur kunde det bli så många inlägg? Men budskapet gick nog i alla fall fram :)

Mvh
Kristian
Kanske man borde tänka om den där principen att alltid ta åtminstone en kurva med sladd på arbetsvägen :) Det där är ju inget skoj...
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Jag läste om det i en tysk tidning för ett halvår sedan och uttalandet från BMW tolkar jag som billivstidsgarantiåtagande på detta fel då det är ett solklart konstruktionsfel. Anledningen till att man inte plockar in alla bilar är att man inte hade uppfattningen om att så många bilar kommer att drabbas av problemet samtidigt som åtgärdandet av problemet är oerhört kostsamt!
Jag hade det felet på min gamla E36, en 92:a. Det är märkligt hur tunn plåten är som bakbalksfästena sitter i.
För mig hände det när jag spann och fick hjulstuds. En drivknut gick i tusen bitar också. :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.