AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.628

Grenrörs packning M3 E36?

Nån som bytt en sådan?? är det mycket jobb?? polaren lyssnade på min bil igår och trodde att den läckte i grenrörs packningen.. vilket jag absolut inte kan höra.. men men han är rätt bra på bilar.. vad kan den kosta??
Fan det var ju inte dyrt.. om inte bultarna går av så att säga..
Fr
251
FredrikOlsson
M3 E46 2001 Phoenixgelb
Är ganska säker på att bara packningarna om det är de mellan toppen o grenröret du menar kostar 160x6=960 kr
Japp det stämmer.. kollade upp det.. 3500 inklusive jobb =((( nån som har nån erfarenhet av en M3 som läcker i grenrören?? jag fick konstiga avgas värden.. nån som har nåt med exempel?
PW
191
PWM3
M3 -94
///Magic by Holset and DTA P8PRO
vad fick du för avgas värden?

i´m not driving too fast...
...i´m just flying too low!
för högt HC.. lambda var ok..
Visa användare
52
Arrow

1802 -72 Blivande busbil.
Z3 2,8 us-imp.
Inte för att göra dig på sämre humör.. men jag påträffar väldigt ofta M3E36:or med trasigt flexrör på ena grenröret.. (mek på bmw) det genererar som sagt för högt HC-värde.. Väldigt svårt att laga det gamla i och med att det är så mycket vibrationer i grenrören.. att täta läckaget med svets håller inte mer än för stunden, om du har tur ända till bilprovningen..Att byta endast flexröret (om man får tag på ngt i rätt storlek) är åxå svårt om man nu inte är en gud på att svetsa i rostfritt... Tro mig.. jag har försökt flera gånger.. Nya grenrör är inget du heller vill lägga pengar på..ca 22 000:- för 3,0:an.. men nu är det så att jag har ett par fina grenrör till din bil om du är intresserad.. ring mig i så fall på 0708-19 32 85 efter klockan fem..

// Oscar
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
ohhh fan va tungt sånna grejer lät... Bytte packning på min 325:a o ja vill varmt rekomendera en auktoriserad BMW verkstad till det då ja inte anlitade BMW o fick pinbultar som stack ut 5cm efter att en amatör(verkstad) hade hållt på i 10timmar med den.... =(

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
Good news Baloo,

Om det är flexbälgen som läcker, slå en signal till Söderqvist Racing i Gbg, de bytte på min, rostfritt naturligtvis, nu tätt & fint - perfekta avgasvärden:-)
hur f*n ska jag veta vad som läcker då??? nåt tips??? Jag har inte kollat än men ang besiktning så gick den igenom.. den var lite skum bara men det kan ju berott på att den var kall då jag stog i drive in i ca 6 timmar =( Jag har bara polarens ord i huvet som säger att det låter som den läcker i grenrören och det är allt som stör mig =( vill ju hellst inte lämna in den om jag inte VET att det är fel på den.. TACKSAM FÖR SVAR!!!! har ju precis köpt CDA Box som jag vill montera och vill ju inte köpa grenrör för 22.000 just nu =( vill bara veta av nån med erfarenhhet vad jag kna göra för att kolla detta! typ...
To
36
Tobbe_M3
M3 Köhler Racing -93
330dA Touring -09
VW Golf VR6 Syncro -97
Det finns väl ingen som köper original grenrör till m3:an för 22000:- när det finns extractorgrenrör för ca: 8500:-
Visa användare
52
Arrow

1802 -72 Blivande busbil.
Z3 2,8 us-imp.
Tobbe_m3>> Det förstår inte jag heller! =) Inte när man kan köpa mina så gott som nya för 2500:-

// Oscar
Baloo,

Om du lämnar in din bil till en seriös verkstad och ber dom göra ett rökgastest, kommer det med all sannoöikhet visa sig var ett ev. läckage sitter.

Lycka till!
inget läckage här.. polaren misstig sig på ljudet från spridarna!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.