|
|
|
|---|---|
|
Jo, det är så att någon stal min registreringsskyllt (och tillhörande bmwpower-hållare!) så jag har därför endast den temporära skylten som utfärdas av polisen. Till min fråga, kontrollerar SBP registreringsskylten och kan jag i så fall besiktiga bilen med den gula skylten ståendes i hatthyllan eller måste den sitta på bakluckan? /Erik | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
De besiktar skylten. Huruvida det funkar med en gul får du fråga SBP kungen själv. Att den skall sitta fastmonterad är nog ett krav. Annars är det bara besikta och åka tillbaka när du har fått dina skyltar. Brukar ju bara ta 3-4 dagar från beställning. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
Om det är polisens egna tillfälliga skylt med stämpel på är den godkänd vid en kontrollbesiktning. Kraven på placering är precis som med den ordinarie skylten, i kupén är inte godkänt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ok, då blir det till att gå ut och skruva fast den. Tack för hjälpen! Erik |
|
| Vid fjolårets besiktning fäste jag min framskylt med tejp då jag väntade på ny skylthållare från BMW CS. Det gick igenom med några ironiska kommetarer från SBP personalen :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.