|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Måste bara berätta om denna händelse. Detta hände för några dagar sedan. Jag skulle plocka upp min syster, som den dagen hade anordnat en gymnasiefest. Då dom va tvungna och stanna kvar och utvärdera festen med deras grupp. Då detta blev lite sent, så bad hon mig att hämta henne. När jag kommer dit så ser jag ett gäng som är på väg därifrån, och precis när jag passerar dom så är det en som sparkar på bilen, från sidan. Jag blev vansinnig och stannade bilen och hoppade ut. Jag frågade va fan han höll på me. "Du va nära på att köra på mig", säger han. Jag rusa fram till honom och tar tag i honom, och då råkar han tappa balansen, så jag håller upp honom. Grejen va att han inte va ensam, han hade typ 7 kompisar med sig. Och när dom såg vad som håll på att hända så hoppar dom på mig, så jag känner helt plötsligt slag och sparkar i ryggen. Då jag är en ganska stabil kille (180 cm och 93 kg) så började jag vifta, påminner säkert mycket om scenen i "Matrix Reloaded" när Neo slåss mot så många Smithkopior. Men trots allt så vad om 8 personer. Vad gör man inte för att försvara sin BMW? Jag slår ifrån mig lite och försvarar mig, så gott jag kan. Mitt under allting så tänker jag på att min bil står där, och då skriker jag till dom att sluta. Till min förvåning så ser jag att det är två till som försöker hindra dom andra. Så det blev lite lugnt. Och då kommer det fram 3 killar till mig och frågar va fan jag gör. "Eran kompis sparka på min bil, sa jag. När dom insåg vad som hade hänt och efter många minuters diskussioner så kommer dom flesta fram till mig och ber om ursäkt, jag bad också om ursäkt för att jag blev så vansinnig och tog tag i deras kompis. Dom förstod varför tydligen då, när dom såg bilen så blev dom intresserade av vilken modell o dylikt. Så efter fundering så tror jag det va så här. En av killarna blev avundsjuk på bilen, och sparkade till den. (Negativa tankar om BMW) Dom bad om ursäkt till mig (positiv tanke) Kunde ju slutat värre, eller vad säger ni???? | |
|
Heh , Ja betydligt värre. Den dagen någon sparkar på min bil kommer jag ångra att jag har en yxa i handskfacket. |
|
|
Skulle bli skogstokig oxå.. Blev det något märke på bilen? i så fall fick du han att betala skadan? Mvh Leo |
|
|
Jadu, gå ut och ta tag i en "troligen" alkoholpåverkad tonåring som har 7 kompisar med sig, efterkonsekvenserna kunde ha blivit mycket dåliga kan jag säga. Du hade nog lite flyt med dig kanske. Men men, jag hade nog troligen gått ur bilen själv också och snackat med dom. |
|
|
Ojojojoj Blev ltie orolig när jag läste "så jag känner helt plötsligt slag och sparkar i ryggen." Ingen bil i världen är värld besväret. om en spark träffar "rätt" eller nån tränar nån kampsort kan de vara respirator som gäller. Jag kan förstå, och respekterar att du blev förbannad när nån sparkade till bilen men man ska va jävligt försiktig när det är 7 ungdomar, som druckit och är i en ålder då de ska hävda sig för varann och har noll självdistans. Det kan sluta illa men du har ju fysiken så de gick bra. Jag vet inte hur jag själv skulle ha reagerat och tycker att det är förjävligt att sparka på bilar men de kunde ha gått mycket värre. Försök att ha de i bakhuvudet tills nästa gång... det är ju "bara" en bil! :) Mvh Mohsen |
|
|
Mohsen : Du har naturligtvis helt rätt , det är dumt att gå ut ur en bil när man redan sitter skyddad i ett plåthölje. Det den vandaliserade bilens förare hade tänkt utföra kan ju med mycket god verkan utföras likaväl innifrån bilens skyddande kaross - kanske med ännu mer effekt. :-) "Bilar är hårda ungdumar är mju...." Näe , men nog måste man ha mycket självbehärskning för att inte bli arg om någon står och avsiktligt sparkar på ens bil , jag hade troligtvis inte klarat av att sitta kvar i bilen. |
|
| Samma här..åker med låsta dörrar...huh. | |
|
Naturligtvis va det vansinnigt av mig att gå ut ur bilen. Jag skrev inte det för att visa hur tuff jag va eller nåt liknande. Men grejen är, man blir ju tokig. Men men, båda från min sida och deras sida så lärde vi väl oss en läxa antar jag. Men självklart ska man inte gå ut ur bilen, Nej bilen fick inte nån skada. |
|
|
George: Det är ju som du säger: "man blir ju tokig", och jag ska nog inte gå ed på att jag inte hade gjort samma sak, beror väl lite på vad det är för typ som gör det iofs men är det nån tonårsspoling så håller jag med k1mzo: då åker batongen upp! Mvh Elvis |
|
|
George, tråkigt du råkat ut för. Mycket bra reagerat då, som man skulle vilja reagera om man vågat. Det är klart jag har en maglite med mig och den räknas inte som vapen eftersom jag har med mig den i ett annat syfte så det är bara att slå (en uppenbart oförsvarligt) utan att oroa sig för konsekvenserna. Man skulle ju gärna ha med sig tårgas eller dylikt men då kan man ju inte vänta kvar till polisen kommer för då åker man ju dit oxo... Bättre o stanna kvar o lämna över killen... Bäst kanske är att köpa Opel? Stå på er! Sånt här kan vi aldrig tolerera! M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
(ej uppenbart oförsvarligt) skulle det naturligtvis vara. sorry M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
Jag anser att man inte ska behöva bära med sig några vapen/försvars"grejer" i sin bil, för så man bemöter folk kommer man till slut att bli bemött själv. Alltså, det som hände mig, va för jävligt, men jag har lärt mig en läxa oxå. Ensam mot 8 killar? Vad kunde jag göra egentligen, jag hade tur som svingade som jag gjorde och att jag inte ramla ner i baken för då hade det varit "kört". Blev faktiskt lite skakis när jag kom hem, satt och fundera på det där, "tänk om jag ramlat", tänk om jag fick en flaska i bakhuvudet. Kontentan av detta är, jag skiter i att jag satt i min bil, som råkar vara ganska fin (hehe), men det va inte därför jag reagera. Hade jag kommit i en traktorvolvo så hade jag fan reagerat likadant. Det är inte bilen i sig, utan beteendet hos grabbarna. Nu bad dom om ursäkt så det gladde mig lite ändå. Allt sluta ju väl för denna gång...men men, kunde slutat betydligt värre. |
|
|
George: Jag håller med dig; man ska inte behöva, och visst ska man vara trevlig så länge man kan men som du själv säger: när någon beter sig som ett svin så är det något som klickar i en! Jag avskyr våld, det är något som man enbart ska använda i nödfall, dit räknar jag när någon begår övergrepp mot mig, mina vänner eller min egendom... Mvh Elvis |
|
|
BoogieElvis: Jag håller med dig fullständigt. Anledningen till att jag avskyr våld, det behöver man väl inte fundera så mycket på kanske. Det räcker me det som händer i världen idag. Men i mitt fall, när det blir "fight" så är jag inte rädd för min skull, jag är mer rädd för dom jag möter (Hur dumt det än låter) Grejen är att jag blir ganska (milt uttryck) vild. Men våld ska inte glorifieras, absolut inte. Men det klart. Fråga er själva vad ni hade gjort i det läget. Alla hoppar inte ut, men tänk om han skulle sparka två gånger på bilen? Hur reagerar man då? Värt att tänka på... |
|
| Det enda jag säger är bra gkort George.K, du ska inte tolerera sånt här. | |
|
jag skulle ha gjort precis samma sak min bil Länk |
|
|
jag hade också blivit tokig om någon sparkat på min bil, dock vet jag inte om jag hade gått ut ur bilen mot 8 personer som har druckit...är 180 cm lång, väger runt 85 kg och har inga problem med att säga ifrån, men är dom 8 pers så kan vad som helst hända... hade nog gått ut och lugnt (så lugn man kan vara) och frågat vad dom gör..hade dom då börjat bli hotfulla eller liknande så hade jag nog kört iväg...hellre lacka om en skärm än att hamna i bråk med 8 pers... MVH Johan K |
|
| bli helt psycho o flyg på allt o alla. slå dig själv och säg att du förlorade jobbet nyss till en jävel som såg precis ut som han. hehe=) | |
|
Stoffe, har du tittat på Eddie Murphy - Raw? =))) ¨Jag erkänner, det va väl inte det klokaste jag har gjort, men jag blev så förbannad. Vikt o all skit spelar ingen roll, verkligen inte. Man måste vara Neo för att klara 8 personer, jag kan säga att jag skötte mig helt ok, en halv Neo ialla fall =)) Fast tiden stannade inte upp, hehe |
|
|
Jag hade också blivit tokig. Då är jag en stabil klump som väger 3 siffrigt. Men det har ju inte med saken att göra egentligen. Jag ville bara säga att jag hade reagerat precis som du. MVH Morgan. Länk |
|
| George.K............... ja det har jag=) så jävla bra ju=) helt grym. men helt klart. ja hade också flygit på dom | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.