|
|
|
|---|---|
e30Turbo |
Nu blir jag tokig tror jag, den förra kopplingen till kylfläkten fungerade inte den stod helt still även när bilen blev varm så jag köpte en ny hos bmw men se på f*n den gick 10 sekunder sen stannar den också, fattar noll vad gör jag för fel?? kopplingen gick trögt när jag snurra på den först men sen när bilen gått på tommgång gick fläkten hur lätt som hellst att snurra på hmmm konstigt... //e30 ägare |
|
Men hann bilen gå upp i temp ordentligt med den nya fläkten? För när motorn och fläkten är kall så är fläkten väldigt lätt att stanna för hand. Diesel-räsern |
|
|
Låter väldigt konstigt detta!) Har du en ny fläktkoppling så brukar dom vara tajta och snurra lite tyngre om man snurrar på dom för hand, när dom sen snurrat en stund så släpper dom och blir lätt att snurra på, det är helt riktigt, men om din fläkt forfarande står helt still så vet jag inte vad som är fel.... Inget som tar i fläktbladet som den fastnar i?.....bara en tanke! Och alla bladen är kvar, inga trasig eller saknade blad? Prova o varmköra motorn lite, passa så du inte överhettar bara om inte kylfläkten funkar, men ingreppen ska öka med temperaturhöjningen av luften som passerar genom kylaren! ///Magnus |
|
e30Turbo |
allt är helt inget trasigt det mesta r sprilans nytt, jag hade tempmätare inkopplad körde den bara till ca 92 grader sen vågade jag inte längre pga överhettning, men fläktet snurrade inte nu heller, tror jag lämnar tillbaks skiten o slänger på en elfläkt i stället... Har tröttnat på den där kopplingen nu har ju haft isär den typ 20 ggr, jag prövade en annan sak också, jag tänkte om kylarn var igenteppt så att det inte kom nå värme ifrån den, jag körde med en värmepistol så att det blev duktigt varmt kring viskokoplingen men helt utan resultat,, hmmmmmmmmmm????? |
|
pröva detta: Länk Fungerar skit bra.. --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.