|
|
|
|---|---|
|
Tjena BMW-stollar! Jag skulle behöva hjälp med identifiering av en motor som står i vårat garage,enligt utsago har den suttit i en e28 kaross med medellbetäckningen M535i men han som ägde bilen var osäker så jag ställer nu frågan till er. Jag har hittat lite nummer på motorn :4D78,2Z,1259525, och så det skumma 3.0/3.3 kan det även vara en 3,5L fasten det står 3.0/3.3?? Kan säga att det e ett sjujekla paket och den stor o tung som helsike.anledningen till att jag vill veta vad det är för motor är att den ska i en v***o. Det sitter även en 4vxl låda på med,vilket verkar skummt om den e från -85(M535i) då borde den väl vara 5växlad? Hoppas någon vet detta. /Magnus | |
| Om inte jag minns fel så ska det stå 2,8/3,5 på M535i:s block om det är en E28. Detta låter som en äldre variant som kan ha suttit i en 733, 633 eller liknande. Eller kanske t.o.m någon E3:a eller E9:a. | |
|
Hej. Leta reda på motornummeret som sitter vid startmotor -fästet, där kan det stå 3.0 eller 3.3. På 3.5 lters motorn står det 3.5. Sitter det förgasare eller insprutning? 3.3 liters motorer med förgasare är extremt ovanliga. Troligen är motorn från feb-1978 och en 3.3 liters. Mvh Cedex |
|
BMW-Yoda |
Låter som en gammal 3,3. Är det stående fördelare så är det inte från en 535im-85. Då dom bara fanns med motronic. Vidare kolla ovanför startmotorn. Där står motorstorlek instansat. Du kan även kolla enskilda delar på motorn efter tillverkningsår. Dom är duktiga på att stansa det på alla delar. På toppen t.e.x. brukar det stå typ 83 efter andra insugsröret framifrån. Men som sagt av den 4-petade lådan låter det som någonting innan 81. BMW-Yoda |
|
Jag får börja med att tacka för alla svar :) Det sitter insprutningssystem på den dock ett från en f**d granada,då det gamla var defekt. jag vet inte vad som menas med stående fördelare men den sitter längst fram till höger på motorn,sticker upp lite högre än ventilkåpan.En polare hade denna motor i en e21 323a å det va helsike vilken maskin till att gå :) !! han ska nu kränga av motorn med lådan,kardan mm,för en tusing och jag e spekulant,dock så är lådan kass på 2ans synk-ring,han sa att det var en getrag låda men det får jag nog kolla upp nogare. Tack till de som gett sig tid till att svara,och ett stort tack till de som fixat denna BMW sida,bättre bilklubbs sida finns nog inte!! Jag återkommer med vad som står på motorn efter nästa garagebesök. M.V.H /Magnus |
|
BMW-Yoda |
Halloj. Det du beskriver är stående fördelare, så med tanke på att det stod 3,0/3,3 på motorn så är det något av dom två. Dock kan det inte vara en 3,5-85 för dom fanns bara med motronic, och den har liggande fördelare längst fram på kammen mot kylaren. Lådan:BMW använder just getrag lådor. BMW-Yoda |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.