|
|
|
|---|---|
Borg |
Hejsan !! Kom ut idag och skulle iväg, bilen bluddrar till lite och sedan går bara startmotorn. Har felsökt en del och får fram spänning vid pumpen men det låter ingenting om den knäpptyst. Vill bara höra om någon vet vilka kablar det skall vara spänning på finns 5 kablar fram 2 st bruna (verkar att vara jord 0 ohm till karossen) 2 st blandade färger 12v när tändningen är på 1 st som det blir 12v när startmotorn går. |
Borg |
Ingen som tror något, har sökt utan att hitta något. Det borde väll vara bensinpumpen ???? |
D-diddy |
har du ström fram till pumpen men den ändå inte går, så kan man nog misstänka att pumpen är trasig utan att vara för vågad. David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
Hade samma problem i min 525:a.Den bara slockna i stan.Pumpen hördes inte,knäptyst som du sa.Bytte den utan resultat.Den nya lät inte heller.Den i bagaget hör man inte även när den funkar.Iaf,skruvade av locket till boxen på höger sida i motorrummet (sett inifrån).Där sitter 3relä i den boxen,den i mitten är till pumpen.Drog av den och slog lite nätt på den,på med den igen.Kopplade dit startkablar eftersom batteriet blev lite slö av motorsnurrandet.Efter ca 5min med startkablar på så snurrade jag på nyckel och Walaa.Den starta. Du kanske skall ta o prova samma sak,kanske hjälper med bara plocka av reläet. Lycka till!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.